Los bericht bekijken
  #3  
Oud 12 november 2008, 14:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Het 'roer gaat om': hoe moet ik het aanpakken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hekje Bekijk bericht
Moet ik een gerichte (HBO) diploma gaan halen om mijn kansen te vergoten?
Dat zou kunnen, maar als je al gepromoveerd bent dan lijkt me dat geen logische keuze. Met de opleiding en ervaring die je al hebt, zou maar een deel van een hbo-opleiding Informatica relevant voor je zijn. En van dat deel zou je weer een flink deel met zelfstudie kunnen oppakken (als je een beetje autodidact bent). Ik zou dus op zoek gaan naar gerichtere cursussen/opleidingen. Het is in de ICT bovendien vrij gebruikelijk om als software engineer te werken, zonder het bijbehorende informaticadiploma. Een andere exacte opleiding is vaak voldoende.

Je zou ook een (droom)baan kunnen zoeken met Python in de sfeer van de medische informatica. D.w.z. een baan waarin de opleiding die je al hebt als relevant gezien wordt. Maar ik weet niet of zulke banen er zijn in Nederland.

Ik ben zelf een Python-fan, maar ik zou een carrièreswitch en droombaan niet ophangen aan een programmeertaal. Een goede software engineer wordt geacht in concepten op een hoger abstractieniveau te denken, en die in elke programmeertaal te kunnen coderen. In vacatures is ervaring met één bepaalde programmeertaal meestal geen harde eis.

Citaat:
Moet ik het al zeggen aan mijn huidige werkgever?
Als je kansen in de gewenste richting ziet bij je huidige werkgever, ja. Anders zou ik daar niet 1-2-3 aan denken.

Citaat:
Hoe maak ik een plan van aanpak?
Ik zou beginnen met de arbeidsmarkt verkennen, vacatures spotten, netwerkcontacten aanboren e.d. Kortom, je wens vertalen in een concreet ontwikkelings- en sollicitatiedoel.
__________________
René
Met citaat reageren