Los bericht bekijken
  #10  
Oud 16 mei 2014, 11:48
purples purples is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2013
Berichten: 12
purples is on a distinguished road
Standaard

Kan iemand alsjeblieft even mijn brief nakijken (opzet/taal- en stijlfouten)? Vooral het vet gedrukte gedeelte. Ik moet het uiterlijk deze zondag opsturen. Het heeft haast. Alvast bedankt!

En ik wil ik wil ik wil deze baan zó graag! Komt dat een beetje over in mijn brief?


Citaat:
Naam
Adres
Postcode Plaats

Naam Organisatie
T.a.v. mevr. XXX
Adres
Postcode Plaats


Plaats:

Betreft: Sollicitatie jaarcoördinator xxx


Geachte mevrouw xxx,

Leerlingen inspireren en uitdagen, hun toekomstperspectieven verbreden, hun talenten herkennen en hen begeleiden om deze talenten te ontwikkelen; met deze zaken houd ik mij graag bezig! Daarom solliciteer ik naar de functie jaarcoördinator in xxx zoals deze staat vermeld op de website van xxx. Wat mij voornamelijk aanspreekt is de veelzijdigheid van deze functie. Daarnaast onderschrijf ik de doelen van xxx van harte. Ik begeleid de leerlingen graag in hun talentontwikkeling om hun gevoel van verbondenheid met de Nederlandse samenleving te vergroten.

Ik ben een leerkracht die het lesgeven al doende heeft geleerd en nog steeds leert. Elke dag scherpt het onderwijs mijn geest en ervaar ik de wederkerigheid van het leerproces. De interactie tussen de leerlingen en mijzelf, de leerlingen onderling en de manier waarop zij zichzelf en hun talenten ontwikkelen vraagt veel van mijn creativiteit, inlevingsvermogen en alertheid, maar geeft daarom mij ook ontzettend veel plezier en voldoening. De functie jaarcoördinator past daarom perfect in mijn straatje.

Momenteel geef ik extra taalles aan jonge nieuwkomers in xxx. Ook tijdens mijn vrijwilligerswerk en mijn stages voor de opleiding pabo heb ik lesgegeven aan kinderen. Ik heb mooie en effectieve lessen ontwikkeld die kinderen deden beseffen dat ze meer in huis hadden dan ze zelf dachten. Zo heb ik ooit een poëzieles gegeven aan een groep kinderen die niet wisten wat het woord poëzie betekende. Na een aantal voordrachten van gedichten en bespreking hiervan, werden de kinderen enthousiast en wilden zij graag zelf gedichten schrijven. De poëzieles kreeg, op verzoek van de kinderen, een vervolg! Naast een gepassioneerde onderwijzer, ben ik ook een organisator in hart en nieren. Zo heb ik diverse bijeenkomsten voor studentenverenigingen en een reis naar xxx georganiseerd. Ik was verantwoordelijk voor het schrijven van het pr-materiaal, organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten, contact met de deelnemers en het samenstellen van het reisprogramma. Mijn vaardigheden wil ik ook graag inzetten voor het behalen van de doelen van uw organisatie.

Mevrouw xxx, wilt u meer weten over mijn motivatie en vaardigheden? Ik kom ze graag in een kennismakingsgesprek toelichten. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren