Los bericht bekijken
  #6  
Oud 2 oktober 2014, 17:32
summer480 summer480 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2014
Berichten: 12
summer480 is on a distinguished road
Standaard

Ik ben ook al aan een zelfhulpgroep aangesloten , daarin ga je aan de slag met een negatief zelfbeeld , wat het is en wat je eraan kunt doen om een positiever gevoel te krijgen .
Ik moet dan ook allerlei thuisopdrachten doen en in de groep bespreken we het met elkaar .
In het begin was dat flink lastig , omdat ik het juist moeilijk vind om in een groep met onbekende te zitten en daar aan deel te nemen .
Mijn probleem zit het hem in dat ik steeds dus bang of af te gaan voor een groep met mensen ook .
Solliciteren vind ik ook altijd heel eng want dan moet je je zelf als het ware presenteren en dat kan ik allemaal niet goed .
Dat is ook de reden dat ik niets anders durf dan de wat simpelere baantjes zoals schoonmaak , wat ik nu doe , want dat is veilig voor me en dan kan er niks mis gaan .
Hoewel ik het daar niet naar m`n zin heb , durf ik niet op te stappen en een andere richting in te gaan , omdat je op de dag van vandaag heel blij mag zijn dat je een baan hebt en een vaste baan .
In de loop der jaren ben ik onzekerder geworden ook voor een groot gedeelte door de mentaliteit hier , er heerst hier in dit verpleeghuis nogal een ik -ben -beter -dan -jij mentaliteit .
En dat is iets waar ik persoonlijk heel moeilijk tegen kan .
De bemoedigende uitspraken zal ik zeker vasthouden en ik zal eens uit mijn comfortzone proberen te komen
Met citaat reageren