Los bericht bekijken
  #7  
Oud 7 juli 2011, 08:04
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Mijn leidinggevende (universitair opgeleid) schrijft geregeld verslagen en laat mij en mijn twee (HBO) opgeleide collega's de verslagen lezen voordat hij ze naar derden verstuurt. Ik had altijd alleen opmerkingen over taalgebruiken, punten, comma's, etc. Hij verwacht nu dat ik inhoudelijk commentaar heb. In sommige gevallen, betekent dat dat ik dus heel veel over de markten moet gaan lezen waarop wij inkopen. Zelf ben ik geen inkoper en we krijgen zoveel verslagen (voornamelijk van de brokers waarbij we hedgen) dat ik al bijna een dagtaak zou hebben aan het lezen van al die commentaren. Echter ik heb dus behoorlijk wat (beurs) administratie te doen. En daarbij ben ik de laatste tijd actief om samen met een nieuwe inkoper een aantal van (zijn) verslagen te schrijven. Wat ook de nodige tijd kost. En zoals gezegd, zit het nieuwe software pakket er aan te komen. Daarbij geef ik al input. Ik corrigeer mijn collega's als ik zeker weet dat er iets fout gaat of het afbreuk risico dusdanig groot is dat ik het wel durf te riskeren misschien iets stoms te zeggen.
Moet ik mij nu ook geroepen voelen mijn leidinggevende te (kunnen) corrigeren? Ik heb dat steeds over gelaten aan mijn twee (HBO) inkoopcollega's. Zij handelen fysieke materialen en op de beurs, ik handel alleen op de beurs. Om op de beurs te kopen/verkopen, hoef je niet alle marktinfo te lezen.
Als dingen iets toevoegen voor mijn competenties op school, dan wil ik er wel wat tijd in steken. Maar informatie verzamelen op het werk voor mijn schoolverslagen kost ook de nodige tijd.
Mijn leidinggevende haalde dit onderwerp aan tijdens mijn functioneringsgesprek. En met dat soort gesprekken, heb ik wel eens de neiging te snel ja te zeggen en pas later goed na te denken over of iets wel een reeel verzoek was.
Met citaat reageren