Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 januari 2008, 23:16
Netjemientje Netjemientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 29
Netjemientje is on a distinguished road
Arrow Hoe flexibel moet je zijn?

Ik heb de pagina over flexibiliteit helemaal doorgelezen, maar ik ben er nog niet uit. Dus ik ga het hier nog even proberen.
Ik werk al 14 jaar in vaste dienst bij een organisatie. Ik heb daar 12 jaar fulltime gewerkt, maar ik ben sinds ruim een jaar moeder en ben teruggegaan naar 16 uur. Nu hebben ze een half jaar geleden de structuur binnen de organistie veranderd, alle medewerkers ( verzorgenden) kregen dezelfde functie. Dus sommige mensen gingen omhoog in functie en sommige, waaronder ik, bleven gelijk in functie. Dit is op zich niet erg, maar het hield wel in dat er tussen de afdelingen onderling ook gewisseld moest worden in het werk, dus ook geen eigen afdeling meer.
Ik ben in de 12 jaar dat ik er fulltime werkte altijd erg flexibel geweest, ik was er altijd als het nodig was en maakte dan ook de nodige overuren, heel veel zelfs, en was overal inzetbaar.
Nu ben ik nog flexibel, in de dagen, ik kan alleen op 1 bepaalde dag geen oppas krijgen, maar ik krijg nu dus telkens te horen dat ik flexibel moet zijn.
Ik vang nog steeds diensten op die geen ander wil doen, omdat ze 's-avonds zijn en dat vinden de anderen te laat ( terwijl ze wel in functie omhoog zijn gegaan) Ik moet zelf een rooster maken voor een maand, maar ze vullen het toch in naar eigen inzicht, dit mag van mij, maar ik moet een maand van te voren aan mijn oppasmoeder doorgeven wanneer mijn kind bij haar komt ( wat nog kort is, want volgens mij moet je het bij een kinderdagverblijf 2 maanden van te voren doorgeven) en ik krijg mijn rooster meestal pas 2 weken voor het begin van de maand en dan moet ik er nog mee terug omdat ze me niet genoeg uren geven. Afgelopen maand had ik 3 dagen tekort, ik moest zelf aan collega's gaan vragen of ze vrij wilden nemen, want dan kon ik werken. Verder worden ook zonder overleg alle verantwoordelijkheden die ik had, zonder overleg afgepakt. Ik hoor dat later of in een vergadering of ik krijg het zoals afgelopen week toegesnauwd.Ik probeer er elke keer over te praten met mijn meerdere, maar ik krijg alleen maar te horen dat ik flexibel moet zijn en dat zij ook alleen de opdrachten van haar meerdere uitvoert.
Ik weet dat het een aflopende zaak is binnen het bedrijf, het bestaat nog een paar jaar en dan is het afgelopen. Ik ben dan ook wel op zoek naar ander werk, maar dat valt niet mee en ik heb het geld gewoon nog nodig dus ik kan ook niet zomaar weg.
Ze hebben teveel personeel en hier willen ze vanaf en ik ben bang dat ze mij gewoon aan het weg pesten zijn, helaas doen ze dit niet op een fatsoenlijke manier!
Mijn vraag is dus eigenlijk hoe ver je flexibiliteit moet gaan? Ik ben niet meer zo flexibel als voorheen, maar ik ben nog steeds bereid te doen wat nodig is.
Sorry voor het lange verhaal, het is ook een beetje warrig, maar ik zou er wel een boek over kunnen schrijven.
Ik hoop dat iemand me een beetje goede raad kan geven, want af en toe word het rood voor m'n ogen en da's niet goed.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren