Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 juli 2008, 20:39
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Vragenlijst voor sollicitanten van opleiding

Je taalgebruik is nogal wat haperig.... ik begrijp hier en daar niet goed wat je bedoelt. Ik hoop in ieder geval dat je je mondeling wat beter kunt uitdrukken.

Antwoorden op vragen tijdens een sollicitatiegesprek zijn nooit goed of fout, zolang ze maar waar zijn voor jou.

Wees dus gewoon eerlijk en geef ze een duidelijk beeld van wie jij bent.

Bedenkt nu wel alvast voorbeelden voor sommige antwoorden die je gaat geven.
Als jij zegt dat je soms wat te gevoelig bent, dan kun je er donder op zeggen dat de interviewer vraagt "Oh, geef daar eens een voorbeeld van?" "Hoe ga je daar mee om?" of "Hoe ga je dit verbeteren?".
Ook bij die laatste vraag zou ik een voorbeeld van iets dat je echt hebt meegemaakt in gedachten nemen om te vertellen hoe je met conflicten omgaat.
"ik was het oneens met mijn collega, toen hebben we dat samen besproken en hebben we besloten om xxxxx, dat hebben we toen gedaan en ik heb daarvan geleerd dat ik xxxxx"

Maar leer NOOIT, nee NOOIT, de antwoorden uit je hoofd....

Wees jezelf, wees spontaan en wees authentiek.

Als je ergens het antwoord niet op weet, mag je dat heus zeggen of je mag vragen of je daar nog even over na wilt denken.

Ga geen antwoord zitten verzinnen waarvan je denkt dat zij het willen horen, een goede interviewer prikt daar gelijk doorheen.


Succes ermee....

Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren