Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 maart 2013, 09:17
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je hebt je best gedaan om er een persoonlijke brief van te maken, dan kan ik zien. Ik vind je brief wat aan de algemene kant, waardoor hij nog niet overtuigend genoeg is.

Citaat:
“Uw bedrijf” is bij mij al bekend, vanwege de tweede stage van mijn studie. Dit was voor mij een leerzame en leuke ervaring. Met name, omdat ik hier de diversiteit in de patiëntenpopulatie zag, die ik bij mijn eerste stage in het verpleeghuis miste. Dit is dan ook de reden dat uw vacature mij aanspreekt.
Als ik het dus goed begrijp, spreekt de vacature je aan vanwege de grote diversiteit in patiëntenpopulatie. Ik vind dit eerlijk gezegd wat magertjes, zeker omdat je bekend bent met het bedrijf. Laat merken dat je het bedrijf van binnenuit kent en wat jou hierin aanspreekt. Benoem bijvoorbeeld de informele cultuur, de professionele manier van werken et cetera. Ken je de persoon die je nu aanschrijft? Zo ja, dan mag de toon van de brief wel wat losser.
Noem overigens ook de studie die je hebt gedaan, nu schrijf je 'vanwege de tweede stage van mijn studie'.

Citaat:
... zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega met ervaring in orthopedische revalidatie.
Je bent pro-actief, ondernemend en kan goed zelfstandig werken en je bent in staat om contacten te onderhouden met huisartsen, ziekenhuizen en sportverenigingen. Tevens ben je bereid om 1 of 2 avonden te werken.
Het bovenstaande staat in de vacaturetekst, maar in je brief lees ik helemaal niets terug wat hierop inhaakt. Probeer hier wat meer op in te gaan en gebruik concrete voorbeelden om je competenties te onderbouwen. De STAR-methode is hierbij een handig hulpmiddel.

Je zult je nog even in het zweet moeten werken om je brief verzendklaar te maken, maar dat moet voor jou als fysiotherapeut geen probleem zijn . Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren