Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 maart 2016, 15:23
Raymon Raymon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2016
Berichten: 2
Raymon is on a distinguished road
Standaard Motivatie voor het starten van een opleiding

Beste,

Ik wil graag een externe opleiding gaan volgen bij mijn huidige werkgever, hiervoor heb ik een korte motivatie geschreven. kunnen jullie eens een blik werpen op de opzet.
Super bedankt alvast


Moet een xxxxx die op weg is naar een nieuwe toekomst niet voortdurend innoveren?

Met mijn vierentwintig jaar sta ik aan het begin van mijn carričre, de tijd en gedrevenheid die ik nu heb wil ik graag benutten. De voornaamste reden waarom ik voor de opleiding Operationeel management kies is omdat ik de ambitie en kwaliteiten bezit voor een leidinggevende functie binnen deze organisatie. De opleiding zal ook zeker een positieve en nieuwe kijk geven op het service centrum bedrijfsvoering, zodat dit zich verder kan ontplooien. Met de opleiding wil ik de basis kennis in huis halen, om in de toekomst het nieuwe organisatie model van xxxxxxxxx te kunnen volgen.

Bij een opdracht stel ik mij actief op en neem initiatief, daarbij besteed ik voldoende aandacht aan inbreng van anderen om de opdracht als team doelgericht af te handelen. Ruimdenkend, georganiseerd en gedetailleerd werken volgens een plan is mijn streven. Het motiveren en coachen van collega’s is een taak die mij erg aanspreekt. De talenten en competenties van collega’s het beste tot hun recht te laten komen is een belangrijke taak als leidinggevende binnen Brandweer Zuid-Limburg, hier wil ik mij graag in verder ontwikkelen. In de organisatie is het belangrijk om zelfverzekerd te zijn en goed met kritiek en weerstand om te gaan, dit sluit in grote lijnen bij mij als persoon aan.

De opleiding Operationeel Management van Hogeschool Zuyd bied een uitgebreid programma aan wat perfect aansluit op mijn toekomstige loopbaan die ik wil bewandelen.
De module organisatiekunde geeft je als leidinggevende een duidelijk beeld van je bevoegdheden en verantwoordelijkheden. Ook zal deze module je een ruimdenkend beeld geven over andere organisaties. Gespreksvoering, communicatie en communicatie bij veranderingsprocessen is een belangrijke module die veel raakvlakken heeft met de bedrijfsvoering van xxxxxxx. Conflictmanagement sluit passend aan bij een leidinggevende functie, hier ga je een eigenconflicthantering . Het motiveren en coachen van collega’s komt uitgebreid aan bod tijdens de opleiding. Het herkennen van competenties en hier gebruik van maken is essentieel tijdens het uitvoeren van taken aan de koude en warme kant. De module zelfsturing behelst het continu, bewust en gestructureerd leren werken aan jezelf als mens en functionaris.

Ik kijk graag uit naar de mogelijkheid om deze opleiding met passie en nieuwsgierigheid naar alle aspecten te volgen.
Met citaat reageren