Los bericht bekijken
  #9  
Oud 10 april 2016, 16:00
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Ik geloof eigenlijk niet meer zo in dat "schreeuwend tekort". Ik heb zelf een degelijke labopleiding gedaan, er zou een schreeuwend tekort zijn aan lab personeel. Alsnog ben ik in 6 jaar tijd nooit aangenomen op een functie in het lab. Overkwalificatie of gebrek aan ervaring was altijd het probleem. Ik zou denken als er een schreeuwend tekort is dat het in 6 jaar tijd wel zou moeten lukken. Maar ik solliciteerde wel gewoon normaal, eigenlijk zelfs iets intensiever vergeleken met mijn peers. Ook is het salaris opvallend laag, je zou verwachten dat marktwerking op zijn minst het salaris een beetje omhoog zou moeten werken als er echt een te klein aanbod is aan goede laboranten. Maar het was het "slechts betaalde analistenberoep in Nederland". Dus ik vermoed dat er onrealistische eisen worden gesteld en dat er vervolgens geroepen wordt "ja maar deze mensen kunnen we niet vinden!'.

Dus besloot ik meer met kwaliteit te gaan doen. Ook een schreeuwend tekort. Maar toch was het altijd weer datzelfde liedje, geen ervaring. Terwijl er in principe niets aan mijn profiel mankeerde om dat werk te gaan doen. Pas na een extra opleiding kreeg ik mijn eerste kans, maar het was ook gelijk een gouden greep. En pas toen merkte ik dat "schreeuwende tekort", want toen ik die baan eenmaal had bleef de telefoon gaan met recruiters die gouden bergen beloven.
Met citaat reageren