Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 februari 2013, 22:39
edw edw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 1
edw is on a distinguished road
Standaard Toegepaste Psychologie: verkeerde keus?

Hallo allemaal, ik ben eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen in het werkveld van Toegepaste Psychologie?

Ik zit namelijk met het volgende..
Ik zit nu in het tweede jaar van Toegepaste Psychologie en het bevalt me allemaal erg goed. Erg leuke studie en de studiepunten stromen binnen. Het gaat dus eigenlijk heel goed.
Toen ik voor deze studie koos, ben ik gewoon op mijn intuďtie afgegaan, het sprak me erg aan. Maar pas nu ik me wat meer oriënteer op wat je er allemaal mee kunt in het werkveld, schrik ik best wel. Ik hoor hier en daar dat je moeilijk aan een baan kunt komen, omdat ze niet echt op HBO psychologen zitten te wachten - je moet jezelf echt "promoten". Van stagiares begreep ik dat er ook best weinig is wat zij echt mogen doen, bij een stage mocht de stagiare alleen testen afnemen en that's it, je kon ook niet doorgroeien.
Ook van het salaris wat ik op een vacature had gevonden, schrok ik - het leek me erg weinig voor een HBO-geschoolde! Nou hoef ik geen bakken met geld te verdienen, maar dit vond ik wel erg weinig - met schoonmaakwerk (wat ik nu naast mijn studie doe) zou ik nog meer verdienen.

Mijn vraag is nu of er mensen zijn met ervaringen in dit werkveld.
En ook: hoe kwamen jullie aan een baan? Ging dat moeilijk? Wat doen jullie zoal voor werk? En een brutale vraag: wat verdienen jullie ongeveer?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties! Aangezien ik dus vrees voor "mijn toekomst". Ik vind de studie erg leuk maar ben toch bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, als ik straks niet aan een baan kan komen...
Met citaat reageren