Discussie: Stoppen met studie
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 8 september 2011, 10:59
carlito carlito is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2011
Berichten: 14
carlito is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en het uitgebreide antwoord.

Op zich wist ik natuurlijk dat je geen academische opleiding nodig hebt voor bepaalde banen, maar een beetje bevestiging is altijd mooi. Verkoop is een vak wat mij (denk ik zelf) goed ligt. Ik heb dit een geruime tijd als bijbaan gedaan en dit beviel mij goed.

De definitie van een leuke baan is voor mij heel simpel, ik moet het ten eerste naar mijn zin hebben zowel met het werk wat ik doe als met mijn collega's, ik ben van mening dat wanneer je het naar je zin hebt elk werk leuk te maken is. Salaris is natuurlijk wel van belang, in de zin van er zijn grenzen, maar in principe komt dit bij mij zeker op de laatste plaats. Plezier in het werk en gelukkig zijn met wat je doet (wat ik nu absoluut niet ben) is vele malen belangrijker.

Het zou zeker kunnen dat een kleine mate van faalangst nog steeds parten speelt. Het feit dat ik nog steeds zeg, zegt voor u genoeg. Echter heb ik niet het idee dat dit DE veroorzaker is van de tegenzin in school, ik merk op mijn werk ook wel eens dat ik even door mijn restje faalangst heen moet prikken en dit gaat mij altijd goed af. Ik ga dan ook niet met tegenzin naar mijn bijbaantje toe.

Op zich heb ik wel een heel duidelijk beeld wat ik graag zou willen doen als ondernemer, maar heb dit even achterwege gelaten, omdat ik graag feedback wou op mijn leeftijd. Ben ik niet te jong om wat te beginnen? Ik moet zeggen dat ik er ook geen begin in zie. Ik heb dit uiteraard allemaal geleerd dus ik weet wel van de hoe en wat, maar het is meer dat ik even aanzet nodig heb en gewoonweg durf om te gaan beginnen. Domweg op papier zetten wat en hoe ik het wil gaan doen is waarschijnlijk uw advies. Maar daarom vraag ik, mijn leeftijd, wordt ik serieus genomen?

Je leven opbouwen doe je ook als je studeert zegt u. Uiteraard weet ik dat dit zo zou moeten zijn, ik moet zeggen dat ik dit absoluut niet zo ervaar. Zoals ik al zeg ik heb het gevoel ergens te blijven hangen, ik overzie de aankomende drie/vier jaar niet. Heb het idee dan nog niet veel meer dan een Bachelor en wellicht Master verder te zijn. Ookal zijn dit twee grote stappen, het voelt niet zo voor mij. Het idee van over een paar jaar een fulltime baan en eigen huisje en wellicht wat minder te besteden, spreekt mij vele malen meer aan.

Deeltijd studeren heb ik aan gedacht en daar bleef het tot nu toe bij. Na uw bericht ben ik meteen het een en ander gaan zoeken hierover. Nu heb ik hier uiteraard nieuwe vragen over:
Is een deeltijd HBO te vergelijken met het systeem van een BBL?
Hoe lang duurt een gemiddelde deeltijd HBO?
Heb ik dan ook een volledige Bachelor?
Hoeveel uur ben je gemiddeld met je opleiding bezig en werk je dan meestal fulltime erbij of ook in deeltijd?
Kan ik nu alsnog met zo'n opleiding beginnen of moet ik dan wachten tot volgend jaar, vele BBL's kunnen gedurende het jaar starten dacht ik?
Met citaat reageren