Los bericht bekijken
  #6  
Oud 22 december 2016, 10:32
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je wilt dus in Leiden gaan studeren. Dan zou ik zeker even contact op nemen met een studiekeuzeadviseur, want het combineren van studies is daar niet zo eenvoudig als dat jij nu bedacht hebt. Dit geldt overigens wel voor studenten van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen: http://www.studereninleiden.nl/unive...bele-bachelor/

Citaat:
Waarom deze combinatie... goede vraag. Ik wil nadat ik wat ervaring heb opgedaan bij een bedrijf, mijn eigen bedrijf oprichten + ik ben iemand die sterk gelooft in het gezegde ' kennis is macht'.
Voordat het internet zijn intrede deed was het inderdaad zo dat wanneer je over veel kennis beschikte je een voorsprong had op de massa. Echter. dankzij het digitale tijdperk is informatievergaring voor iedereen mogelijk geworden en geeft tegenwoordig kennis delen en de juiste kennis vergaren uit die grote informatiebrij macht. Bovendien heb jij het vooral over het vergaren van expliciete kennis, dat wil zeggen informatie die je uit de boeken haalt.

Citaat:
omdat ik denk dat het belangrijk is om culturen goed te begrijpen zodat je die mensen goed kan targeten met je marketing en ze een goede service kan bieden met je product doordat je ze echt goed begrijpt en weet waar zij waarde aan hechten.
Dit is helemaal waar, maar hoe wil je die kennis vergaren? Je kunt wel lezen hoe een cultuur in elkaar steekt, wat de gebruiken en gewoonten zijn en hoe ze in het leven staan, maar dat is slechts theoretische kennis, ofwel explicite kennis. Je zult ook impliciete kennis moeten hebben om ze echt goed te kunnen begrijpen en op hun wensen in te kunnen spelen. Een stage is hierbij een goede eerste aanzet, maar heb je hier ook tijd voor ingeruimd?
Citaat:
Daarnaast, denk ik dat kennis van de wereldgeschiedenis erg handig doordat je weet hoe de wereld van nu tot stand is gekomen en door te weten hoe problemen in het verleden zijn opgelost hoef je niet telkens het wiel opnieuw uit te vinden. Er liggen immers enorm veel wijze lessen verborgen in de geschiedenis.
Welke problemen zou jij dan na je studies willen oplossen? Kennis van psychologie en bedrijfskunde zijn ook handig als jij een eigen zaak wilt beginnen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren