Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 september 2006, 16:34
lunafret lunafret is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Berichten: 1
lunafret is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief lerares Spaans

Ik wil ondertaande brief sturen naar scholen die zij-instromers aannemen voor een verkorte leraar opleiding . Wat vinden jullie ervan? Wie kan mij een goed advies geve? Alvast Hartelijk dank!

Geachte heer/mevrouw,

Zijn er vacatures bij het roc voor een enthousiaste, lerares Spaans?
Ik ben een natie Speaker Spaans. Tot mijn 11 heb ik in Spanje onderwijs gevolgd. Daarna heb ik mijn school carrière in Nederland vervolgd. Zoals u ook in mijn CV kunt lezen heb ik Spaans aan de GU gestudeerd, en ik praktiseer nog elke dag het spreken van de Spaanse taal. De combinatie van Spaans en het lesgeven aan kinderen spreekt mij enorm aan. Ik heb een aantal redenen op papier gezet waarom ik een meerwaarde zou zijn voor uw organisatie

In oktober 2005 heb ik mijn diploma grafische vormgever gehaald. Ik heb in de afgelopen jaren freelance gewerkt als grafisch vormgever en werkervaring opgedaan als systeembeheerder/applicatiebeheerder bij een onderwijsinstelling. Als ik aangesteld wordt kan ik ook beginnen met de opleiding als zij-instromer om de Nederlandse bevoegdheid voor Spaans alsnog te behalen.

Ik ben iemand met eindeloos geduld en wilskracht en ben er dan ook van overtuigt dat ik veel kan betekenen voor uw school. Ik ben van mening dat ik een positieve invloed kan hebben op het leerproces .Ik wil graag de kans krijgen om in het onderwijs les te geven zodat ik mijn droom waar kan maken. Bij mijn vorige werkgever, heb ik regelmatig de docent Informatica ondersteund bij de les geven. Buiten de school heb ik een ICT cursus gegeven aan allochtone kinderen bij Exotic Almeria. Hierdoor heb ik ervaring opgedaan in het begeleiden van kinderen in een onderwijssituatie. Tegenwoordig help ik vaak in de school van mijn kinderen met allerlei activiteiten. Mijn interesse gaat niet alleen uit naar het lesgeven maar ook naar de leerling als zelfstandig individu.

Ik zie mijzelf als een zeer gedreven en energiek persoon, heb kennis van de leefwereld van kinderen en ik weet ze te motiveren. Ik ben een organisator en een uitvoerder en kan dit toepassen op het onderwijs. Ik noem mijzelf artistiek zonder de discipline te vergeten. Ik heb een praktische instelling en weet beleid in concrete acties te vertalen.

Hierbij stuur ik u mijn Curriculum Vitae mee voor een volledig overzicht van mijn opleidingen en werkgevers. Graag ben ik bereid één en ander mondeling toe te lichten.

Met vriendelijke groet,


Hartelijk dank voor jullie reactie. Hier heb ik echt wat aan. BEDANKT!!!
Met citaat reageren