Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 april 2009, 00:08
Zeepsop Zeepsop is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Berichten: 9
Zeepsop is on a distinguished road
Standaard HBO opleiding kiezen

Hoi,

ik zit nu in HAVO 5 en ga richting de eindexamens. Daarna wil ik dus een HBO-opleiding gaan doen en ik ben nu al zo'n anderhalf jaar bezig om iets te vinden. Ik heb dus als het goed is over een paar maanden een diploma op zak van het profiel Economie & Maatschappij. Met de gekozen vakken: informatica en management & organisatie. Mijn sterke vakken zijn: Nederlands en Maatschappijleer. Mijn zwakke vakken zijn: management & organisatie en economie. Dit profiel heb ik ook zo gekozen, omdat mij verteld werd dat ik zo het meeste nog kon kiezen. Ik twijfelde toen ook al.

Het komt erop neer dat ik de media interessant vind en daar dus iets mee wil gaan doen. Nu heb ik aandachtig de opleiding journalistiek bekeken en me daar zelfs voor ingeschreven. Alleen daar twijfel ik nu gigantisch aan, aangezien ik schrijven eigenlijk helemaal niet zo leuk vind. Ik vind de audiovisuele kant leuker, met tv, radio en computer.

Dus nu zat ik te kijken bij de opleiding Communicatiesystemen, alleen daar vragen ze om interesse in ICT. Nou dat heb ik zeker, ik zit grotendeels van mijn vrije tijd te computeren. Het is alleen niet zo dat ik een genie ben op dat gebied. Verder vragen ze om communicatieve vaardigheden en ik denk dat ik daar redelijk aan voldoe, maar niet de volle 100 procent. Zou dat veel uitmaken? Ik vind het namelijk moeilijk om iets te vinden waar ik de competenties voor heb, want die weet ik namelijk niet.

Ook heb ik gekeken naar de opleiding Media en Entertainment Management, die leek mij heel goed aansluiten op mijn wensen. Alleen die opleiding is dan weer zo ver weg van mijn huis. Op kamers zie ik nog niet zitten met mijn 16 jaar. Zelfde geldt voor film en televisie.
Nu komt het er dus op neer dat ik niet weet wat ik precies wil, wel ongeveer. Iets met media. Ik vind het ontwerpen van de dingen om teksten ook veel leuker dan het schrijven zelf. Welke opleiding past hierbij en wat raden jullie aan?

Ik hoop hier wat dingen uit te vinden, ik heb namelijk niet zo heel lang meer.

Groetjes, Ronald
Met citaat reageren