Los bericht bekijken
  #9  
Oud 18 oktober 2008, 13:59
Fred Fred is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 september 2008
Berichten: 9
Fred is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op Solicitatiebrief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tess Bekijk bericht
Hi Fred,

Ik zou afsluiten met: met vriendelijke groet ipv hoogachtend.
Ik vraag me alleen af waarom je voor zo'n internationale functie een nederlandse sollicitatiebrief stuurt?

Groeten,
Tess
Hoi Tess,

Normaliter zou een sollicitatiebrief voor zo'n functie in het Engels zijn opgesteld. Maar ik had een aantal redenen om dit niet te doen ondanks dat Engels voor mij veel makkelijker is om schriftelijk te hanteren. Niet alleen omdat in het Engels een (werk-)woord heb waar je in het Nederlands een halve zin voor nodig is om hetzelfde te zeggen.

Voor een aantal redenen heb ik toch gekozen voor een Nederlandse sollicitatiebrief. Het bedrijf is een 100 % Nederlands bedrijf, niet beursgenoteerd en tot de top 3 van hun marktsegment behoren. In principe wordt de gehele wereld bediend vanuit Nederland en zijn de verschillende vertegenwoordigingen wereldwijd service en sales afdelingen. De meeste sollicitatiebrieven die ze ontvangen zullen waarschijnlijk in het Engels zijn, derhalve een brief in het Nederlands valt op. Daar komt ook nog bij dat het volledige management Nederlands is en de voertaal binnen het bedrijf ook Nederlands is.

Fred
Met citaat reageren