Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 februari 2008, 17:39
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie leerling verpleegkundige

Dag Karin,

een beetje een late reactie, maar misschien kun je er nog iets mee.
Zonder vervelend te willen doen, ik vind je brief niet zo sterk. Het is een brief met een aantal steekwoorden geknipt uit een website en nergens blijkt waarom jij geschikt bent voor de opleiding en waarom je bij dit ziekenhuis wilt werken.
Geef een aantal eigenschappen, voorbeelden van werkervaring, prive ervaring die aansluiten bij de functie. Laat blijken dat je weet waar je het over hebt en dat duidelijk is dat jij geschikt bent voor het vak.
Het is een mooi vak, waar je vast en zeker in aan de slag zult kunnen, maar het is ook een zwaar vak en niet altijd rozengeur en manenschijn.
Als je wilt kun je op mijn website een aantal gratis tips lezen voor het schrijven van een brief. Het allerbelangrijkste is dat je in je brief schrijft waarom jij geschikt bent voor de functie, waarom je de functie graag wilt en waarom je de functie juist daar wilt. Laat uit je brief blijken dat jullie de geschikte match zijn.
Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren