Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 oktober 2011, 14:45
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hoi Matthijs!

Ik vind het een goede brief! Ik kreeg het gevoel dat je zeer geschikt bent voor de functie, dus jezelf verkopen is aardig gelukt :-). Ik heb wel een paar tips:

1) Je schrijft: "Met het eerste is weinig brood te verdienen en daarom is het staan voor de klas mijn professionele passie en viel uw vacature voor .... op". Ik vind dit stukje niet zo netjes. Ik zou de zin in twee stukken delen door middel van een puntkomma: "Met het eerste is weinig brood te verdienen; daarom is het staan voor de klas mijn professionele passie en viel uw vacature voor .... op"

2) Je schrijft: "Zes jaar later vernam ik dat ik via de Erasmus universiteit waar ik aan studeerde een 'educatieve minor' kon volgen". Ik weet niet wat voor opleiding je gevolgd hebt (Engels?), maar je laat al zien dat je er langer over gedaan hebt. Natuurlijk zien ze dat op jouw CV, maar ik zou iets van "Tijdens mijn studie <naam studie> aan de Erasmus Universiteit, vernam ik dat ik een educatieve minor kon volgen" maken.

3) In dezelfde alinea schrijf je over hoe jij als voorbeeld werd gebruikt voor de andere studenten. Dit zou persoonlijk mij in de verkeerde keelgat schieten. Wellicht ben je het daar helemaal niet mee eens, maar realiseer je wel dat het een risico blijft.

4) Ik zou i.p.v. CV curriculum vitae schrijven.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes met jouw sollicitatie!

Groeten,
Ellie
Met citaat reageren