Los bericht bekijken
  #3  
Oud 7 augustus 2006, 21:55
Mandyxx Mandyxx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 5
Mandyxx is on a distinguished road
Standaard Re: Graag mening over mij "gewaagde(?)" sollicitatiebrief

Hoi Natasja,


Ik vind de invalshoek van je brief ook erg leuk. Hij komt erg spontaan over! Ik heb wel een paar suggesties aangegeven in je brief.

Groetjes, Mandy
xx

t.a.v. afdeling personeelzaken

Per e-mail: xx

Almere, 7 augustus 2006

Betreft: sollicitatie verkoopmedewerkster filiaal xx

Geachte heer/mevrouw,

Kent u de uitspraak ‘Wie niet waagt, wie niet wint? Dat dacht ik toen ik begon aan deze brief. Niet bepaald de juiste insteek voor een sollicitatiebrief zult u denken. Daarin moet ik u in eerste instantie ook zeker gelijk geven. Dat zal ik nu dus eerst maar even uitleggen.

Vandaag was ik in het nieuwste filiaal van xxx, hier bij mij, in xx. Ik liep mij weer me zoals altijd/gewoonlijk te verlekkeren aan al de mooie producten die er --> (daar/in uw winkel) tentoongespreid staan. Eenmaal thuis zat ik nog even na te genieten op de website, xxx. Daarbij viel mijn oog op de button work with us. Wat blijkt: verkoopsters gezocht in xx en altijd de mogelijkheid tot het sturen van een open sollicitatie.

Na zes jaar te hebben gewerkt op een kantoor, ben ik toe aan een carričreswitch. Vandaar dus:wie niet waagt, wie niet wint. Niets lijkt mij leuker dan de combinatie van het werken met mensen en het bezig zijn met het fantastische concept waar xxx voor staat. Ik zie het als een uitdaging klanten de winkel te zien verlaten met een goed gevoel en een positieve indruk van uw bedrijf.

Met mijn opleiding in de bloemsierkunst, net als meneer xxx (is dit relevant?), voel ik mij nu al verbonden met het bedrijf en ik ben er van overtuigd dat mijn enthousiasme, flexibiliteit en toewijding een aanvulling voor het team zullen zijn.

Graag zou ik deze brief en mijn motivatie toelichten in een persoonlijk gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik dan ook met veel belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

xxx
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren