Los bericht bekijken
  #4  
Oud 21 maart 2013, 16:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
De eerste twee beroepen zijn ook de beroepen die me het meest aanspreken maar hoe moet ik dit nu verder doen ?
Ga op zoek naar informatie. Op internet bijvoorbeeld kun je kijken welk opleidingen er zijn in die richting. Lees verhalen van mensen die dit werk doen, vraag in je omgeving of ze mensen kennen die etaleur of stylist zijn en interview hen om meer te weten te komen over het vakgebied. Vraag of ze suggesties voor je hebben.

Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is wat je in je vrije tijd doet. Ben je dan ook met vormgeving bezig? Hoe heb je je huis ingericht bijvoorbeeld? Adviseer je vrienden wel eens over hoe ze hun woonkamer kunnen inrichten? Een talentvolle ontwerper is van nature al erg creatief en met een opleiding alleen kom je er niet. In een opleiding scherp je dit vermogen verder aan, maar het moet wel al in je zitten. In hoeverre is dit bij jou het geval?

De creatieve sector is een lastige sector om werk te vinden en je zult van goeden huizen moeten komen om er werk in te vinden. Het is dus verstandig om je goed te oriënteren op je (on)mogelijkheden.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren