Discussie: Vicieuze cirkel
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 april 2011, 01:09
Eveliene Eveliene is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 1
Eveliene is on a distinguished road
Question Vicieuze cirkel

Hallo, ik ben een vrouw van 27 jaar en zou graag eens advies krijgen, omdat ik het idee heb dat ik in een vicieuze cirkel ronddraai en niet vooruit kom.

Ik heb in het verleden een SPW-opleiding en een SCW-opleiding gevolgd, maar achteraf gezien zijn dit 2 totaal verkeerde keuzes geweest, uiteindelijk heb ik wel mijn MBO-4 diploma behaald, maar wilde dus niet verder werken in dit werkveld en ben me verder gaan oriënteren.

Nadat ik gewerkt had op 2 projecten van het XXX & XX als administratief medewerker & een half jaar bij de XXXXbank werd het mij duidelijk dat dit de richting is, waarin ik mezelf verder wil ontwikkelen, maar ik krijg hier alleen totaal de kans niet voor.
Heb zoveel verschillende sollicitaties opgestuurd, maar ik krijg steeds te horen dat mijn vooropleiding niet de gewenste vooropleiding is, terwijl ik ervan overtuigd ben dat ik de werkzaamheden, beschreven in de vacatures perfect kan uitvoeren.
Ik ben het zo ontzettend beu dat uitzendbureaus vaak voor jou beslissen dat jij niet de juiste kandidaat bent die ze voor willen stellen aan een werkgever.
Heb een paar weken geleden gesolliciteerd bij het XXX, precies hetzelfde project waarin ik eerder gewerkt heb, exact dezelfde functie. Het uitzendbureau enthousiast, ik enthousiast, voor het project moesten zo'n 200 mensen aangenomen worden en ik had ergens wel de hoop dat ik aangenomen zou worden. Maar natuurlijk wordt ik ineens weer gebeld door mevrouw de enthousiaste intercedent dat ik helaas niet geschikt was, ik zou namelijk niet voldoen aan de functie-eisen. De functie-eisen waar ik 2 jaar geleden wel aan voldeed bij een ander uitzendbureau.

& ik stap weer terug in de carrousel, surfen op alle vacaturesites, solliciteren, afgewezen worden, eens op gesprek, aangenomen op tijdelijke basis & na 3 maanden weer vrolijk een uitkering aanvragen, m'n CV weer updaten enz.

Heeft iemand tips/trucks/hints whatever die ervoor zorgen dat ik eens een x serieus genomen wordt door een uitzendbureau/werkgever.
Op welke manier kan ik mezelf het beste presenteren, de juiste motivatie geven?
Ik loop namelijk echt vast op het moment!
Met citaat reageren