Los bericht bekijken
  #1  
Oud 15 november 2006, 15:49
Renske24 Renske24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 1
Renske24 is on a distinguished road
Standaard Functie als webredacteur met communicatie-achtergrond?

Hallo!

sinds jaar en dag (létterlijk, bijna) ben ik op zoek naar een functie als webredacteur. Het is moeilijk om als communicatiemedewerker aan de bak te komen; heel veel mensen hebben immers die studie ook doorlopen en, hoewel de markt iets aan lijkt te trekken, de vacatures zijn wat dun gezaaid. Zeker als je starter bent; de meeste vacatures vragen toch om enkele jaren ervaring.

Ik wil graag starten als webredacteur. In principe is het geen nadeel om dan een communicatie-achtergrond te hebben, maar journalistiek is natuurlijk een betere optie. Hoe kom ik, als communicatiepersoontje, aan de mogelijkheid het toch te mogen proberen als webredacteur?

Ik heb regelmatig gesolliciteerd op een hoop functies. Ik heb in mijn vrije tijd een aantal webpublicaties verzorgd en dit genoemd op mijn cv. Ik heb een jaar als redacteur gewerkt tijdens mijn studententijd. Ik sta ingeschreven bij elk bureau dat ik heb kunnen vinden, waaronder born4jobs, en ik hou alle mediavacaturesites nauwlettend in de gaten. Toch lijkt het er niet van te komen. Wie heeft tips of suggesties?

Vast bedankt!
Groetjes, Renske.
Met citaat reageren