Los bericht bekijken
  #8  
Oud 11 september 2010, 15:51
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Studeren en werken kan best, maar het is wel zwaarder dan één van beide. Dat mag duidelijk zijn. Het vergt vooral veel doorzettingsvermogen en motivatie.

Hoe het met LOI HBO studies zit weet ik niet, maar misschien kan ik je wel een alternatief aanbieden. Ik zit al meer dan 20 jaar in de ICT en heb de sector op zien schuiven van een technische noodzaak naar een bedrijfseconomische factor van belang. Doordat de ICT steeds meer verschuift van een heel technisch werkveld naar een meer bedrijfs- c.q. proces-ondersteunende dienstverlening heb ik ruim 2 jaar geleden besloten om mij bij te gaan scholen richting bedrijfskunde.

Ik ben na veel zoeken uitgekomen bij de Open Universiteit. Belangrijkste overweging daarbij was de absolute vrijheid die je hebt. Geen college's, stages, etc. maar losse modules die elk een afgerond geheel vormen. Je bepaalt zelf wanneer, waar en hoelang. Bovendien is WO niveau nog een stuk aantrekkelijker dan HBO qua onderscheidend vermogen.

Je geeft aan richting HBO BI te denken. In dat geval zou je ook een bachelor Bedrijfskunde of Informatica kunnen overwegen met een master in de richting van ICT. Ook de bachelor behandeld al een groot deel van bedrijfskundige informatica. Meer informatie kun je vinden op www.ou.nl.

Zoals gezegd: veel vrijheid. Maar dat is ook gelijk het nadeel. Je moet zelf structuur in je studie brengen. Kun je dat niet, is de OU niets voor jou.

Veel succes met je keuze.
Met citaat reageren