Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 mei 2011, 11:23
mentosmed mentosmed is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 mei 2011
Berichten: 1
mentosmed is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Coördinator Resource Planning, feedback nodig!

Ik zou graag feedback willen hebben op de spelling en inhoud van mijn brief. Worden mijn competenties goed aangekaart in lijn met hun eisen, is het duidelijk waarom ik geschikt ben?

Vacature tekst:
Als Coördinator Resource Planning bied je directe ondersteuning aan de Performance Management Leaders bij hun dagelijkse planningsactiviteiten. Een belangrijk onderdeel van je werk betreft de korte termijn planningen, waarbij vraag en aanbod dienen te worden afgestemd. In overleg met de Performance Management Leaders zoek je naar mogelijkheden om te komen tot een optimale invulling van de opdrachtteams. Met de medewerkers heb je zowel persoonlijk, telefonisch als per e-mail veelvuldig contact. Je beantwoordt vragen over de beschikbaarheid van medewerkers, je signaleert knelpunten in de planning en daarnaast voer je analyses uit op o.a. de geplande versus de werkelijk geschreven uren. Tevens speel je een rol bij periodieke informatieverschaffing en standaard rapportages aan de organisatie.

Het profiel
Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega die:
• Beschikt over hbo-werk- en denkniveau en goede communicatieve vaardigheden.
• Affiniteit heeft met plannen en organiseren.
• Het werken in een internationale omgeving niet vreemd is en over een uitstekende beheersing van de Engelse taal beschikt.
• Ervaring heeft met het MS officepakket (met name met Excel) en goed functioneert in een soms hectische werkomgeving.
• Sterk is in het organiseren en verantwoordelijkheid durft te dragen over te nemen beslissingen. Verder ben je in staat goed verbanden te leggen tussen verschillende werkzaamheden en daaruit voortkomende prioriteiten.
• Zichzelf herkent in de woorden: accuratesse, stressbestendigheid, pro-activiteit, initiatiefrijk en vrolijkheid.


Mijn brief:


Beverwijk, 25 mei 2011

Betreft: sollicitatie naar de functie van Coördinator Resource Planning

Geachte mevrouw xxx,

Met veel belangstelling las ik de vacature op xx website waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Coördinator Resource Planning. Deze functie sluit goed aan bij de werkervaring die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan. Hieronder zal ik mijn sollicitatie nader toelichten.

Na het behalen van mijn hbo-diploma ben ik in dienst getreden bij een werving- en selectiebureau voor technisch personeel. Bij dit bureau heb ik met plezier bijna vijf jaar gewerkt. Hiervan ruim vier jaar in de functie van Office Manager en de laatste anderhalf jaar heb ik tevens de werkzaamheden van Projectcoördinator waargenomen. Desondanks bleef de oude droom om een kunstopleiding te volgen bij mij bestaan. Vorig jaar heb ik besloten om hier gehoor aan te geven en aan de kunstacademie te gaan studeren. Inmiddels heb ik het eerste jaar met prima resultaten afgerond. Maar ik ben tot inzicht gekomen dat vrijblijvendheid van de kunstopleiding mij niet aanspreekt. Daarom wil ik ook graag weer terug naar het bedrijfsleven.

Bij mijn vorige werkgever heb ik geleerd om zowel zelfstandig als samen te werken binnen een team. Ook heb ik goed geleerd te coördineren, effectief te communiceren, prioriteiten te stellen, proactief en probleemoplossend te denken. Ik beschik over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden welke ik mede heb ontwikkeld door intensieve communicatie met de klanten en door middel van gevolgde trainingen. Tevens ben ik goed bekend met het Microsoft Office pakket.

Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid, stressbestendigheid, ondersteuningsbereidheid en flexibiliteit zijn voor mij welbekende begrippen.

Ik denk dat ik vanwege mijn ervaring en capaciteiten een goede kandidaat ben voor deze functie. Graag zou ik u hiervan in een persoonlijk gesprek overtuigen.

In afwachting van uw reactie,

met vriendelijke groet,
Met citaat reageren