Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 januari 2007, 20:52
milkyway milkyway is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 januari 2007
Berichten: 4
milkyway is on a distinguished road
Standaard Slimme loopbaankeuze?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik zit met een probleem betreffende mijn loopbaan en ik hoop dat hier mensen zijn die advies kunnen geven.

Ik heb een opleiding op HBO niveau afgerond, namelijk Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Tijdens mijn studie heb ik stagegelopen bij de reclassering. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad. Na mijn studie heb ik er nog enige tijd ziektevervanging gedaan. Ik had er graag willen blijven, maar financieel was dat moeilijk voor de reclassering i.v.m. bezuinigingen. Na die tijd heb ik diverse baantjes gehad. O.a. 1 baan in de welzijnssector, waarin ik het totaal niet naar mijn zin had. Ik ben daar zelf weggegaan.

Na nog wat baantjes in andere sectoren heb ik een cursus gevolgd om bij een gemeente op de sociale dienst aan de slag te kunnen. Inmiddels werk ik inderdaad bij een gemeente. Punt is dat die gemeente niet naast de deur ligt: een uur enkele reis zonder files. Ik heb er een jaarcontract, dat bijna is afgelopen. Waarschijnlijk wordt het wel verlengd, met 1 jaar. Ik ben op zoek naar een andere baan, die dichter bij huis is, omdat ik dat reizen ontzettend vermoeiend vind.

Nu is er een vacature bij reclassering. De baan die ik altijd had willen hebben, voordat ik de cursus voor de gemeente volgde. Een baan op 15 minuten van huis, met leuke collega's. Ik heb de ervaring en ik twijfel of ik zal solliciteren. Aan de ene kant is het een superleuke functie. Maar mijn grootste punt is dit: als ik nu solliciteer en ik zou worden aangenomen en er komen ooit weer bezuinigingen, waarbij ik wegbezuinigd zou worden, dan heb ik een probleem. In de gemeentesector heb ik dan geen relevante werkervaring meer, in de welzijnssector wil ik zelf niet bij elke instelling werken (sterker nog: er zijn maar een paar instellingen die ik echt leuk en interessant vind).

Bovendien ben ik bang dat mijn cv dan zo verbrokkeld raakt: eerst bij reclassering, toen nog wat baantjes, toen gemeente, daarna weer reclassering... Alsof ik niet weet wat ik wil. Wellicht spreekt dat niet in mijn voordeel.

Kortom: ik twijfel of ik zal solliciteren op de functie bij reclassering en de reden hiervoor is de vraag of deze stap "slim" zal zijn voor mijn carriere. Mocht ik ooit ontslagen worden of zelf weer iets anders willen, is dit dan wel een goede keuze? Is er iemand die hier zicht op heeft of die mij advies kan geven omtrent wel/niet solliciteren?
Met citaat reageren