Los bericht bekijken
  #3  
Oud 25 oktober 2008, 19:40
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom nou telkens assesments?

Hallo,

Ik ben het eens met Rianne: het is inderdaad zo dat je bij de eerste kandidaat geen oog had voor de gevoelens die de vrouw aangaf. Je gaf alleen feiten weer dat de wijk dan zogenaamd verbeterd was enz., terwijl de vrouw het eng vond (om blaadjes in de bus te gooien).

De tweede kwestie heeft ook met communicatie te maken. De manier waarop je praat over ´hoge meneer´ ´realistisch niveau ver te zoeken´e.d. is misschien ook hoe je overkwam op de commissie.

Maar goed, ik ben er niet bij geweest en is alleen mijn interpretatie van wat jij opgeschreven hebt.

Ik heb zelf geen ervaring met assessments, maar volgens mij wordt er na afloop een rapport opgemaakt en besproken? Weet niet wat daar in stond? Bekijk wat de aandachtspunten waren en ga daar aan werken.

Geef eventueel aan bij assessments dat je moeite hebt met rollenspelen en probeer ook te letten op wat ze nou precies willen meten met zo´n rollenspel. Geef niet alleen feiten als antwoord, maar ga ook in op het gevoel. Inlevingsvermogen, wat b.v. bij eerste voorbeeld nodig was, moet je ook als directeur hebben als je bijvoorbeeld te maken krijgt met overspannen leraren, boze ouders enz.

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande!

groeten,
Rosina
Met citaat reageren