Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 november 2012, 23:59
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Beste Fris & Fruitig,

Ik vind het een nette brief. Mijn suggesties heb ik hieronder aangegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fris en Fruitig Bekijk bericht
Geachte mevrouw XXXX,

Tijdens het afscheid bij mijn vorige werkgever, XXXX, vanwege boventalligheid, vernam ik van mijn teamleider XXX XXX dat de helpdesk een andere manier van werken zal gaan starten per XXXX.
Deze zin vind ik niet helemaal lekker lopen. Dit zit 'm vooral in de plaats van het zinsdeel vanwege boventalligheid.Daarbij begrijp ik uit je inleiding dat er werk van bedrijf A naar bedrijf B gaat (terug) verhuizen. Nu komt dat niet duidelijk uit de zin naar voren.

Citaat:
Mocht u nog opzoek zijn naar ervaren personeel om de telefoon te bemannen en administratieve taken te verrichten dan bied ik met veel plezier mijn diensten aan. Middels deze brief wil ik mijn motivatie kenbaar maken en u informeren over wat ik kan toevoegen aan uw team.

De afgelopen 6zes jaar heb ik met veel toewijding de inwoners van XXX voorzien van de nodige informatie rondom de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Ik heb mij daar weten te ontwikkelen tot een geroutineerd XXX medewerker met veel kennis van zaken. Ik werk methodisch, snel en vakkundig en ben goed in staat om de soms complexe regelingen op een begrijpelijke manier uit te leggen aan de klant. Daarnaast beschik ik over een prettige telefoonstem. Ik zou dit iets anders formuleren. Bijvoorbeeld: Van klanten en collega's heb ik regelmatig mogen horen dat ik een prettige telefoonstem heb. Misschien is het wel iets waar je bewust mee bezig bent. Zoiets kan je gebruiken in je brief.Klanten kunnen op mij rekenen als het gaat om het oplossen van een probleem. Ik stop niet met uitzoeken tot ik de klant een antwoord naar tevredenheid kan verschaffen.Ik snap precies wat je hier wil zeggen maar dit kan als een werkgever ook negatief uitgelegd worden. Sommige problemen kan je niet eindeloos veel tijd in steken om ze op te lossen. Dat kost stomweg teveel geld. Het voorbeeld zou ik zeker handhaven maar ik zou het anders formuleren. Misschien iets in de trant van dat het jou een tevreden gevoel geeft wanneer je een klant een antwoord op zijn vraag kan geven. Ook wanneer je moeite moet doen om het antwoord te vinden. Ook hecht ik veel waarde aan een respectvolle bejegening.

Ik heb ruime ervaring met diverse computer- en cliëntregistratiesystemen en maak mij nieuwe systemen snel eigen. Ik ben een integere collega en een rustig persoon die graag de puntjes op de i zet. Ook neem ik een onverwoestbaar goed humeur met me mee.

Het lijkt mij bijzonder uitdagend om mijn loopbaan bij XXX voort te kunnen zetten. Ik weet niet of je hier de juiste superlatieven gebruikt. Immers, je solliciteert in feite naar een baan die je erg goed kent. Om dat als bijzonder uitdagend te omschrijven komt op mij wat vreemd over. Mocht u vaste dan wel flexibele mogelijkheden zien, zou u dan contact met mij op willen nemen? Uiteraard ben ik meer dan bereid om in een gesprek één en ander toe te lichten. Tot slot is mijn curriculum vitae toegevoegd. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet. Dit is min of meer dubbelop. Ook de zin Tot slot is mijn curriculum vitae toegevoegd zou ik weglaten, of anders formuleren. Nu staat er dat de laatste handeling die je verricht heb het toevoegen van je cv is geweest.

Met vriendelijke groet,


XXXX

Bijlage: Curriculum vitae
Met citaat reageren