Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 januari 2013, 12:53
isiswar isiswar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2013
Berichten: 1
isiswar is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief boekhandel

Geachte mw. (naam),

GEZOCHT : verkoopadviseur Boekhandel (m/v), 5,25 uur

‘opleidingsniveau minimaal HAVO/MBO of vergelijkbaar niveau opgedaan door ervaring, je hebt affiniteit met literatuur, je bent representatief, beleefd, rustig en zelfverzekerd’.

Precies op het juiste moment, precies de juiste vacature. Toen ik uw advertentie op de site zag lachte het leven mij heel even toe. Ik wil namelijk al heel lang in een boekwinkel werken. Het idee dat je de hele dag met boeken en mensen die ook van boeken houden werkt lijkt voor mij de ultieme baan.

Deze baan bevat veel dingen die ik zoek in een goede en leuke baan. Het werken met mensen in de winkel spreekt mij heel erg aan. Ik kan namelijk goed met mensen omgaan. De termen beleefd, rustig en zelfverzekerd zijn woorden die mij op het lijf zijn geschreven.

Ik voldoe aan bijna al uw eisen voor de baan. Helaas heb ik geen verkoop ervaring zoals u kan lezen in mijn CV. Ik ben daarentegen wel leergierig en kan dingen snel oppakken. Zoals u waarschijnlijk wel begrijpt zal ik er alles aan doen om het zo snel mogelijk onder de knie te krijgen.

In uw advertentie vraagt u ook naar iemand die flexibel is en vaak kan helpen als het nodig is. Ook daarvoor bent u bij mij aan het juiste adres. Over drie maanden doe ik eindexamen en ben ik daarna vrij. Ik zou dan bijna altijd extra kunnen werken als er mensen uitvallen door ziekte en/of verlof.

Ik hoop dat ik u met deze sollicitatie brief voldoende heb overtuigd dat ik zeer geschikt ben voor deze baan.

Met vriendelijke groet,

Isis ******
Met citaat reageren