Los bericht bekijken
  #5  
Oud 11 december 2013, 22:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo aabbcc,

Ik heb wat opmerkingen erbij gezet. Sorry, ik had je reactie wat laat gelezen. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Met vriendelijke groeten,
Marc van Goozen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aabbcc Bekijk bericht

aabbcc
XXX
XXX

XXX Ziekenhuis
XXX
XXX

XXX, 2 december 2013

Betreft: vacature leerling operatieassistent.

( Ooit heb ik geleerd dat er ergens in bovenstaand stuk 2 alinea’s moeten. Klopt dit, zo ja, waar moet dit?)

Ja, dit klopt wel. Eerst eigen naam, vervolgens de naam van het bedrijf, dan de datum, het onderwerp en de aanhef (in die volgorde)

Geachte mevrouw Beijer, geachte mevrouw Brand,

Een actieve bijdrage leveren aan het goed verlopen van een operatie, dat wil ik doen!
Met grote interesse las ik dan ook de vacature op de website van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis.

Waarom ik graag die actieve bijdrage wil leveren? ( Ik wil hiermee mijn sollicitatiebrief anders maken dan anderen, komt dit over of moet ik dit niet doen?)
zie mijn eerdere reactie

Een operatie ondergaan is vast niet ieders favoriet. ( Is het gepast om deze zin te plaatsen, zo niet, wie heeft suggesties voor een andere opening.)
De zin gaat eigenlijk over de gedachten en gevoelens van de patiënt en geeft aan dat je je betrokken voelt met het welzijn van die patiënt. Dat is een belangrijk gegeven voor zo'n functie maar er zijn meer manieren om het duidelijk te maken. Dit is er een dus als je meer manieren gevonden hebt, kun je een makkelijker kiezen.

Als operatieassistent kan ik, als onderdeel van een team, ervoor zorgen dat de patiënt een goede operatie ondergaat. Dat ik hiermee een bijdrage kan leveren aan de verbetering van de gezondheid van een patiënt(moet hier een komma?) is in mijn ogen fascinerend.
nee, geen komma

De verantwoordelijkheid dat er beroep wordt gedaan op je deskundigheid, wil ik dragen tijdens een operatie. (of zal ik zeggen: wil ik dragen als leerling operatieassistent. Of: in de functie van leerling operatieassistent?)
de zin is iets te lang en daarom minder goed leesbaar. Je zou kunnen zeggen 'de verantwoordelijkheid op je willen nemen'.

In de afgelopen jaren heb ik mijzelf ontwikkeld tot een gedisciplineerde, hardwerkende medewerker die stressbestendig is. In mijn huidige functie in de zorg ( moet ik “in de zorg” weg laten?)
Je zou kunnen schrijven dat het werken in de zorg je goed bevalt en dat je om die reden verder wilt bij dat ziekenhuis. Dan kom je automatisch op de motivatie voor deze baan, waarom je nu juist bij dat ziekenhuis aan de slag wilt enz.

uit zich dit doordat ik handel volgens voorgeschreven protocollen en hierbij niet op eigen houtje te werk ga. Dit neemt niet weg dat ik aanbevelingen( of klinkt ideeën beter?) niet bespreekbaar maak.
Het handelen volgens protocollen en initiatief kan misschien best samen gaan. Het lijkt dan beter dat zij daar over oordelen dan dat je daar zelf een beschrijving van kan geven. Een idee valt overigens onder het werkveld van creatief denken. Als je dat wilt, kun je op internet een en ander over het onderwerp vinden.

( Deze zin: “Dit neemt.. “ heb ik toegevoegd omdat ik denk dat ik misschien overkom dat ik zelf niets durf te ondernemen.)
schrijf dan iets als: het is lastig om te werken volgens voorgeschreven protocollen. Het woord voorgeschreven is iets dat al bij protocol hoort. Het is daarom een stijlfout. Alleen protocol is dan wel goed.

Ook vertrouwen collega’s en de organisatie op mij omdat zij weten dat ik mijn afspraken na kom.
( Hier nog een voorbeeld van geven of worden het dan te veel voorbeelden in deze alinea?)
Je wilt aannemelijk maken dat jij geschikt ben voor de functie en dat doe je door je kernkwaliteiten te noemen. Dat kan zijn punctueel, betrouwbaar of nauwkeurig, om een paar van die kwaliteiten op te noemen. Ze zijn belangrijk, maar je kan ze bijvoorbeeld op je cv zetten bij persoonlijke kwalificaties.

In stressvolle situaties blijf ik rustig en houd ik overzicht zodat ik verantwoord te werk blijf gaan.

Het werk als leerling operatieassistent in het xxx Ziekenhuis spreekt mij aan omdat het ziekenhuis professioneel is( of moet het: “professioneel te werkt gaat” zijn?)
Je zou kunnen schrijven: het is een professionele organisatie of een organisatie die op een professionele wijze zorg verleend.

en betrokken bij de patiënt. Deze kernwaarden sluiten aan bij mijn eigen visie. ( Moet ik mijn eigen visie toelichten?)
De eigen visie sluit aan bij die van het ziekenhuis. Je zou nog even goed de advertentie moeten lezen, maar dan heb je een match en dus reden voor hen om naar je cv te kijken of te reageren op de brief.

Ik ben iemand die hoge eisen aan zichzelf stelt en kwalitatief goed werk wil leveren. Ik ben ervan overtuigd een goede aanvulling te zijn in het team.
Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivaties? Neemt u dan contact op, dan kom ik graag kennismaken.

( Is dit te commercieel?) zie mijn eerdere reactie. In het algemeen zou je kunnen zeggen dat een sollicitatiebrief de lezer moet aansporen om contact op te nemen. Dat het een gemiste kans is als ze je zouden vergeten. Een advertentie heeft eigenlijk hetzelfde doel: activeren. Je probeert iemand te overtuigen van de kwaliteiten die je hebt, maar dat kun je natuurlijk ook doen tijdens een sollicitatiegesprek.


Met vriendelijke groet,

aabbcc
Met citaat reageren