Los bericht bekijken
  #35  
Oud 9 augustus 2010, 17:58
Kratos
Gast
 
Berichten: n/a
Post Re: Salaris HBO-starter?

Ik vind best dat er eisen gesteld mogen worden nadat je 4 jaar hard hebt gewerkt voor een papiertje. Na mijn stage in het buitenland moest ik snel een baan vinden omdat ik me teveel had uitgeleeft en blut terug kwam. Ben langs uitzendbureau's gegaan en vond binnen 2 dagen een baan. Dit was in een projectgroep bij een logistiek bedrijf, terwijl ik zelf de MER heb gedaan. Ik ben gestart met €1600,- euro en na een gesprek met mijn baas heb ik dat binnen 2 weken kunnen ophogen naar €1800,-. Na een jaar was het project ten einde, maar het bedrijf wilde mij houden voor een salaris van €1910,-. Omdat zij mij wilden houden stond ik in een goede positie en heb ik geweigerd. Na een gesprek heb ik €2300,- geëist en ook gekregen. Inmiddels werk ik er 2,5 jaar en heb ik salaris van €2500,-. Binnen 2 maanden zal ik een verhoging krijgen en dan kom ik uit op €2650,-.

Om het verhaal samen te vatten. Doe jezelf niet te min. Als je weet wat je kan en weet wat je ongeveer waard ben en dit kan onderbouwen, laat dit dan ook weten aan je werkgever. Een salaris is voor een werkgever belangrijk, maar het binnenhalen van kwaliteit kan van nog grotere waarde zijn. Laat op een sollicitatie duidelijk weten wat je kan!
Met citaat reageren