Los bericht bekijken
  #2  
Oud 8 april 2008, 23:07
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie groepsleerkracht

Hoi Brigitte,

Vergeet de "Betreft"-regel niet na de datumnotering.


Citaat:
Met veel enthousiasme wil ik graag solliciteren naar de functie van groepsleerkracht Praktijkonderwijs op de vestiging XX
Veel enthousiasme en 'graag' zijn dubbelop. Ik zou 'graag' weglaten.

Citaat:
Het bevorderen van zelfvertrouwen en aanleren van discipline bij de leerlingen, lijken mij de belangrijkste taken van een groepsleerkracht binnen het praktijkonderwijs.
De komma kun je hier weglaten.

Citaat:
Tijdens mijn stage bij Witte de With, centrum voor hedendaagse kunst, heb ik ervaring opgedaan om ‘moeilijke’ tentoonstellingsinformatie om te zetten in ‘taal’ voor jongeren, zowel schriftelijk –bijvoorbeeld in folders – als mondeling – tijdens persoonlijk contact (rondleidingen en workshops) met middelbare scholieren.
Een onduidelijke zin omdat je hier meerdere zinnen gebruikt en elk detail gedetailleerd wilt detailleren . Ik zou in deze kiezen voor Twee aparte zinnen, waarbij de tweede begint met de toelichting op het feit dat je dit schriftelijk en mondeling deed.


Citaat:
Ook heb ik de groep begeleid bij een bezoek aan het Belasting en Douanemuseum.
Belasting en Douanemuseum moet zijn Belasting- en Douanemuseum. (of gebruiken ze het streepje niet in hun officiele benaming?)

Vorig jaar ben ik afgestudeerd aan de HBO opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming. Het lijkt mij een uitdaging om werkzaam te zijn bij XX, en in twee avonden per week de PABO te volgen.

Citaat:
XX spreekt mij aan doordat er veel activiteiten plaatsvinden op het gebied van cultuur, ook de individuele begeleiding van de leerlingen door middel van een eigen portfolio en de mogelijkheid tot bij- en nascholing van het personeel lijken mij kenmerken van een fijne organisatie.
Ook hier een lange zin. Speel hier een beetje mee zodat het geheel 'lekker' loopt. Je gebruikt nu ook "lijken". Ik zou kiezen voor "ik vind dat dit kenmerken zijn van (...)"

Citaat:
Ik zie het als een uitdaging om jongeren te stimuleren en hun talenten te ontwikkelen.
Waartoe stimuleer je ze? Tot het ontwikkelen van hun talenten of van iets anders?

Citaat:
Met vriendelijke groet,


Brigitte XXXX
Vergeet hier de handetekening niet tussen te plaatsen.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren