Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 oktober 2005, 17:44
judithhuizinga judithhuizinga is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 3
judithhuizinga is on a distinguished road
Standaard Opleiding HBO Toeristisch management

1. Welke opleiding heb je gevolgd?
Toeristisch management HBO Nederland, Groningen, 2001 tot 2004.

2. Met welke vooropleiding en werkervaring begon je aan deze studie?
MHS (Middelbare Hotelschool) Groningen met vanaf mijn 16de werkervaring in de horeca.

3. Viel de studie mee of tegen? Wat vond je het zwaarst? En wat het makkelijkst?
De studie viel enorm tegen. In vergelijk met de mhs en andere HBO opleidingen was het niveau en de studiedruk veel te laag. Naast mijn studie kon ik met gemak nog 20 uur per week werken. Alleen voor de talen was studeren noodzakelijk.

4. Waar bestond de opleiding in de praktijk vooral uit?
Vakken als SEPR, P&O, Marketing, Communicatie, Frans, Engels en Spaans. Ook doe je in elk jaar een project met een groep.

5. Beviel de opleiding?
Niet echt. Heb meer op mijn MBO geleerd dan op mijn HBO.

6. Wat was je mooiste studieprestatie?
Behalen van de externe diploma's zoals IATA en SEPR

7. Waar moeten mensen die voor deze opleiding willen kiezen rekening mee houden? Wat wil je ze meegeven?
Verwacht er niet te veel van en volgens mij staat deze opleiding ook niet hoog aangeschreven bij diverse bedrijven.

8. Wat voor werk ben je gaan doen? Kwam de opleiding van pas?
Ben vorig jaar afgestudeerd en vervolgens vor een half jaar vertrokken naar Curacao om te werken en ben net terug uit Barcelona van een talenstudie van 1.5 maand. Op dit moment ben ik werkzoekende in de hotellerie.

9. Wat wil je verder nog vertellen over de opleiding?
Het kan zijn dat de normen van deze studie ondertussen zijn verhoogd. Ik hoop het.

Laatst gewijzigd door René; 11 oktober 2005 om 13:11
Met citaat reageren