Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 juli 2017, 21:52
KareldeGroot KareldeGroot is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 juli 2017
Berichten: 1
KareldeGroot is on a distinguished road
Standaard Carriereperspectief CE vs BE vs IBM

Hallo iedereen,

Ik ben nu bijna op het punt gekomen om een beslissing te gaan maken over mijn vervolgopleiding op het HBO. Ik zit te denken aan een aantal opleidingen (met name economische) en zou graag willen weten hoe het precies zit met de carrierekansen en de perspectieven als je de opleidingen vergelijkt met elkaar. Met welke opleiding(en) zou ik de grootste kans hebben om snel een baan (op niveau) te vinden en met welk opleiding verdien je het beste salaris? Ook een belangrijk aspect vind ik de mogelijkheden op de arbeidsmarkt in het buitenland; Het zijn nu nog maar wilde plannen, maar ik heb op dit moment niet het idee dat ik mijn hele leven in Nederland wil blijven wonen. Het zou daarom mooi zijn als ik met een bepaalde opleiding ook de kans heb om in het buitenland (denk aan Canada, Amerika, Australie, Nieuw-Zeeland) te werken. Ook wil ik graag de weg naar de Universiteit niet uitgesloten hebben (dit dan via een HBO propedeuse aangezien VWO geen optie is), ik ben namelijk eigenlijk meer iemand voor zelfstudie, vele docenten vertellen mij dan ook dat het WO eigenlijk meer iets voor mij is.

Dan nu de opleidingen, ik zit vooralsnog te denken aan: (in willekeurige volgorde)
1. Commerciele Economie
2. Bedrijfseconomie
3. International Business and Management

Ook zit ik te neigen naar HBO Informatica aangezien de uitstekende positie op de arbeidsmarkt op dit moment, alleen denk ik dat mijn voorkeuren (op het gebeid van interesses) meer op bovenstaande studies liggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
Karel
Met citaat reageren