Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 november 2013, 18:25
Lea Lea is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 2
Lea is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor BBL plek verpleegkundige

Mijn studententijd in vogelvlucht:

Fysiotherapie: niet afgerond.
HBO-verpleegkunde: niet afgerond.
Sociaal Pedagogische Hulpverlening: niet afgerond.

Ondanks dat dit niet echt een lijst is om trots op te zijn, heb ik in deze periode ontzettend veel geleerd. Ik heb een veel duidelijker beeld gekregen van mijn eigen kwaliteiten en vaardigheden. Ook heb ik ingezien dat ik in deze tijd teveel uren aan leuke dingen, zoals besturen en commissies, heb besteed en te weinig aan mijn studies. Door deze inzichten ben ik nu zeer gemotiveerd een nieuwe uitdaging aan te gaan en daarbij de juiste prioriteiten te stellen.

Onlangs ben ik gestart met de opleiding MBO-verpleegkunde omdat ik in de toekomst iets wil doen waar mijn hart ligt: het werken als verpleegkundige in de sociale- of zorgsector. Het is geen makkelijke, maar een weloverwogen beslissing geweest. Ik ben erachter gekomen dat een praktisch gerichte opleiding op het MBO beter bij mij past dan een meer theoretischere studie op het HBO. Mijn eerste voorkeur ging echter uit naar een BBL plaats, maar ten tijden van deze beslissing waren deze plaatsen al vergeven. Omdat ik niet ‘niets’ wilde doen en niet ‘nog meer tijd wilde verliezen’ ben ik begonnen met een BOL opleiding verpleegkunde ondanks dat een BBL plek echt is wat bij mij past. De achterliggende gedachte is wat ik nu leer mooi meegenomen is en dit in een toekomstig BBL opleidingsplaats weer van pas kan komen. Samengevat wil ik heel graag in de praktijk bezig zijn en dit is dan ook de reden dat ik solliciteer naar de BBL opleidingsplaats bij organisatie.

Ik hoop dat bovenstaande motivatie een reden is voor u om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Ik kom dan ook graag mijn enthousiasme voor deze opleidingsplaats toelichten.

Met vriendelijke groet,
Lea
Met citaat reageren