Los bericht bekijken
  #4  
Oud 19 mei 2011, 10:14
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Linda,

Ik zou het echt even navragen. Vaak heeft een bedrijf geen echt cao, maar jij als werknemer kan wel een cao hebben in de zin van een, owh hoe heet dat ook al weer, soort van overkoepelende cao (als zijnde bindend verklaard) voor de branche. Laat je niet met het eerste salaris naar huis sturen. Altijd onderhandelen over je salaris, al zijn het die 50 euro. Ik vind het inderdaad zeer aan de magere kant, je salaris zou dan net boven het mimimum liggen, maar ik weet je opleiding ook niet. Aan je leeftijd te zien (26?) neem ik aan dat je zeker wel wat hoger in kan zetten.
Neem die bedragen die andere werkgevers bieden voor de functie mee naar je gesprek. Wijs ze op het feit dat die salarissen beduidend hoger liggen en dat je daar meer zou verdienen. Vraag ook even naar je secundaire arbeidsvoorwaarden, zeker bij een klein bedrijf... Je eindejaarsuitkering, je vakantiegeld, pensioen etc. Kleine tip: niet te bang zijn. Natuurlijjk niet arrogant overkomen, maar ik ben ik het verleden bang geweest te onderhandelen. De laatste keer wel flink gedaan en met resultaat.
Groet, Eveline
Met citaat reageren