Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 februari 2010, 20:38
Annek Annek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 2
Annek is on a distinguished road
Standaard Re: Word ik gediscrimineerd om mijn figuur?

Ik zei niet dat ze me intimiderend vinden, maar dat ik dat juist een beetje "blabla" vind. Ik vind het een feministische smoes vind die te pas en te onpas wordt gebruikt. Ik geloof daar niet zo erg in.

Dat mannen zakelijker zijn, dat klopt, dat was me ook al opgevallen, en ik pas me daar ook op aan. Maar soms zijn ze echt heel bot, maken ze ook botte opmerkingen van: "zo, van je CV moet je het ook niet hebben." Terwijl ze me wel hebben uitgenodigd vanwege mijn CV. Ik weet niet goed hoe ik daarop moet reageren en wat ze dan voor antwoord verwachten. Ik maak er dan altijd een grapje van, maar dan blijven ze je alleen maar strak aankijken. Een vrouw zou zoiets nooit zeggen.
Bovendien zie en merk je ook aan iemand wanneer ze afhaken. Mannen haken vaak al af als ik binnenkom. Ze tonen geen interesse meer en stellen zo af en toe een onbelangrijke vraag, maar het gesprek wordt geleid door de vrouw.

En natuurlijk heb ik nu de laatste tijd last van de moed die in mijn schoenen zakt wanneer ik een man zie zitten aan de sollicitatie tafel, maar dat heb ik natuurlijk niet vanaf het begin gehad. Uiteraard is dat gekomen van slechte ervaringen. Hoe komt het dan dat ik die eerste 10 keer, toen ik daar dus nog geen last van had, ook ben afgewezen met exact dezelfde smoes? Als ik het toch zo goed doe, wat ze allemaal beweren, waarom heb ik dan na 5 maanden nog geen baan?

Kan dat trouwens? een sollicitatie training specifiek met mannen? Want dan ga ik dat meteen doen.

Ik hoop er ook op dat er een man op dit forum zit die zelf wel eens sollicitaties heeft afgenomen.
Met citaat reageren