Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 januari 2013, 18:41
hagel hagel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 7
hagel is on a distinguished road
Standaard Vacature bruidsmodewinkel, graag advies

Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw, maar van plan nog veel van deze site gebruik te maken.


Situatie is als volgt:
De vacature is voor een bruidsmodewinkel in Rotterdam, waar ze representatieve verkoopsters zoeken van 25 jaar en ouder, per direct beschikbaar, beschikbaar in het weekend, ervaring in bruidsmode of verkopen gewenst maar niet noodzakelijk.

Ik ben te jong. Ik ben 20, maar toch wil ik deze gok wagen. Ik zou het mezelf namelijk nooit vergeven niet te solliciteren op mijn droombaan. Ben op dit moment bezig met de studie toerisme (waar ik verkopen geleerd heb), heb een grafische vormgeving opleiding gedaan (incl. lessen in mode en trends) maar niet afgemaakt. Ook heb ik een jaar SPW gedaan waardoor ik kan aantonen erg sociaal te zijn.

Nu vraag ik me af, is het verstandig deze opleidingen te benoemen in mijn cv? Gezien ik ze niet afgemaakt heb (spw niet omdat het niks voor mij was, grafische opleiding niet door priveomstandigheden).

Ook wil ik jullie vragen een kritische blik op mijn brief te geven en daar nodig te verbeteren.






Dordrecht, 2 januari 2013
Betreft: vacature verkoop adviseuse parttime


Geachte heer, geachte mevrouw,

Op uw website zag ik dat u op zoek bent naar fulltime en parttime verkoop adviseuses voor uw bruidsmodewinkel in Rotterdam, dat is exact de functie waar ik naar zoek. Door middel van deze brief wil ik mijn interesse in de vacature kenbaar maken.

Dankzij mijn opleiding in Toerisme ben ik er achter gekomen een geboren verkoopster te zijn. Ik heb oog voor detail en voel goed aan wat de klant van de aangeboden selectie vind. Ik kan goed luisteren en zie welke lijnvormen er bij een lichaam past. Ik geef mensen het gevoel dat ze alles aan me kwijt kunnen en stel klanten op hun gemak. Natuurlijk beschik ik over een flinke portie klantvriendelijkheid en weet ik door mijn opleiding precies de juiste vragen te stellen. Ook beschik ik over een onuitputbare bron van enthousiasme, vrolijkheid en begrip. Verder heb ik op mijn opleiding de manieren van bijverkoop geleerd en weet ik hoe belangrijk dat is, ik zal mijn best doen de juiste accessoires te vinden om het plaatje compleet te maaken.

Van kinds af aan stond ik al door de etalages naar prachtige jurken te kijken, dat heb ik nooit afgeleerd en mijn liefde voor bruidsmode is nog steeds groot. Graag zal ik na mijn opleiding een cursus volgen voor weddingplanner. Ik ben zeer op de hoogte van de trends en goed in het zien van ontwikkelingen daarin. Ik ben dan ook dagelijks bezig met dit bij te houden, door middel van talloze blogs. Zo heb ik ook de komst en opening van uw bedrijf op de voet gevolgd. Door dagelijks met bruiloften in de weer te zijn, kan ik zodra ik de sfeer van de bruiloft ken direct weten welke stijlen hier bij passen. Ik ben erg bekend met designers en ben vooral verliefd op de jurken van Ladybird en Blue by Enzoani.

Ik denk dat ik met mijn kwaliteiten en interesses de aangewezen persoon ben om bij u bedrijf te werken. Ik ben ook erg bekend met de stad Rotterdam en de mensen die daar wonen, doordat ik er een jaar gewoond heb. Hoe wel ik nu in Dordrecht woon, vind ik het geen probleem om regelmatig naar mijn geliefde stad af te reizen. Ik ben wat jonger dan de leeftijd die u vraagt, maar ik kan u verzekeren dat ik daardoor niet minder volwassen ben. Ook mijn uiterlijk is representatief. Ik loop namelijk stage in het bedrijfsleven, waar ik absoluut niet voor minder dan mijn oudere collega’s onder doe.

Ik hoop dat deze sollicitatiebrief u net zo enthousiast gemaakt heeft als ik en dat u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek licht ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor de functie aan u toe.

Met vriendelijke groet,
XXXXX


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren