Los bericht bekijken
  #3  
Oud 23 november 2009, 21:57
Margha Margha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 18
Margha is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijk

Bedankt voor de tips

Ik heb mijn brief veranderd. wat vinden jullie er nu van?
alleen weet ik niet hoe ik het rode gedeelte korter kan formuleren.
graag nog advies.

bij voorbaat dank

Groetjes Margha.




Ik wil iets voor mensen betekenen. Daarom wil ik graag aan het werk wil als helpende zorg en welzijn. Doormiddel van deze brief wil ik graag informeren of er nog plaats is binnen xxxx voor een leerling zorg en welzijn via het BBL traject?

Na gesprekken met vrienden, en mensen uit mijn omgeving die in de zorg werken of hiervoor een opleiding volgen kreeg ik steeds meer interesse in de zorgsector en met name voor mensen met een handicap, daarbij ben ik nog meer geďnspireerd geraakt voor dit beroep door mijn nichtje die zelf een verstandelijke beperking heeft. Daarom weet ik dat hier in mijn uitdaging ligt. Het in meerdere opzichten verzorgen van mensen geeft mij het gevoel iets voor mensen te kunnen betekenen. Het is sociaal en emotioneel betrokken werk, ik doe graag werk dat me raakt. Er is dagelijks direct contact met mensen, ik ben een sociaal persoon en ik hou ervan om dat aspect kwijt te kunnen in mijn beroep.

Ik kies specifiek voor de route van werkend leren omdat ik de praktijk de beste leerschool vind. Vooral in de zorg waarbij goede sociale vaardigheden en een inlevend vermogen zo belangrijk zijn, is het beter om zaken aan den lijve te ondervinden. Er zijn nou eenmaal dingen die lastig te leren zijn vanuit de schoolbanken.

De identiteit van xxx sluit geheel aan op mijn eigen visie die ik over het leven heb . Ik ben christen en voor mij is het geloof erg belangrijk, en zit daarom ook bij een Bijbelstudiekring.

Ik hoop dat er binnen uw bedrijf nog plaats is voor een enthousiaste leerling. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek een verdere toelichting geven van mijn motivatie en capaciteiten.
Met citaat reageren