Los bericht bekijken
  #2  
Oud 1 november 2016, 16:49
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Beide opleidingen leiden tot een officieel erkend diploma, daar zit geen verschil in. Als ik het zo lees, heb je bij het LOI meer klassikale bijeenkomsten, zowel bij de basisopleiding als bij de opleiding tot verpleegkundige. Mijn ervaring met afstandsonderwijs - zowel als ervaringsdeskundige als door de mensen die ik begeleid - is dat het heel lastig is om een zelfstudie vol te houden. Op momenten dat je het even niet meer ziet zitten, kun je veel hebben aan je studiegenoten. Zij kunnen je weer even oppeppen en je motiveren en dat is heel waardevol. Is het je al opgevallen dat dit soort instellingen hun slagingspercentages niet bloot geven? In mijn artikel over thuisstudies vind je overigens nog meer voor- en nadelen van afstandsonderwijs.
Verder moet je je goed verdiepen in hoe de stage is geregeld. Moet jijzelf voor een stage zorgen of helpt de onderwijsinstelling je hierbij? En wat nu als je geen goede stage kunt vinden?

Ik raad je aan om de afdelingen P&O van diverse ggz-instellingen op te bellen en hen te vragen hoe zij tegenover deze opleidingen staan. De opleidingen worden door het ministerie van OC&W erkend, maar dat wil nog niet zeggen dat organisaties ze ook gelijkstellen met opleidingen van de reguliere mbo-instellingen. Het zou toch doodzonde zijn om na heel wat bloed, zweet en tranen erachter te moeten komen dat je met je diploma niet aan de bak komt.

Veel succes met het maken van een keuze!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren