Los bericht bekijken
  #10  
Oud 20 februari 2012, 22:00
sanderv sanderv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 7
sanderv is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Momenteel is er een complete gekte rondom diploma's gaande in Nederland. Met name bij de grote organisaties. Ik heb zelf Havo met 20+ jaar ervaring in de IT als business analist en architect. Daarnaast heb ik een flink aantal certificaten op HBO niveau en ook ik word afgewezen omdat ik te weinig opleiding heb. Zelfs bij organisaties waar ik jaren voor heb gewerkt als zelfstandige.

Om het probleem op te lossen studeer ik nu bedrijfskunde. Niet omdat ik het zo graag wilde, maar omdat een diploma vereist is. Hoewel ik er uiteraard heel veel van leer is het feitelijk van de gekke dat ik in het verleden prima voldeed en nu opeens niet meer door het ontbreken van een papiertje.

Mijn advies is om ofwel diploma's te gaan scoren ofwel niet terugkeren. Misschien dat het gezonde verstand in de toekomst weer eens terugkeert, maar ik heb er een hard hoofd in in dit cijfer gestuurde land. Tegenwoordig lijkt het alsof in Nederland alles meetbaar en volgens de normen moet zijn. Vanaf geboorte tot en met je laatste ademteug.
Toch raar, vooral als je ziet hoe vaak het tegenwoordig in het nieuws is dat HBO en master opleidingen door de mand vallen en blijkt dat de school exameneisen verlaagt om maar aan de prestatie eisen te kunnen voldoen.

lijkt mij reden te meer voor een werkgever om te kijken naar het huidige niveau ( door werkervaring en/of diploma) in plaats van alleen een diploma.

Begrijp me niet verkeerd. een diploma zegt zeker wel wat, maar ik denk dan vooral in de beginjaren. na 10 of 15 jaar werkervaring zou ik als manager in ieder geval niet meer naar het diploma kijken.
Met citaat reageren