Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 augustus 2005, 14:26
mcpranger mcpranger is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 6
mcpranger is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief traineefunctie, commentaar gevraagd!

Na wat commentaar op andere brieven te hebben gegeven, hoop ik ook op commentaar op mijn sollicitatiebrief!

-------------------------------------------------------------------


Geachte mevrouw <naam>,

Ik solliciteer hierbij naar de functie van trainee binnen de Chemische Afdeling. De functie is mij op het lijf geschreven en in deze brief wil ik u vertellen waarom.

Tijdens het tweedejaars project van de <opleiding> heb ik mogen werken aan de opschaling van een heterogene organische reactie. Experimenteel tot 10 dm3 schaal en conceptueel industrieel tot 6 m3 schaal. Hierbij zijn zeer diverse facetten van de chemie aan bod gekomen: van organische synthese via procesontwerp naar het maken van economische evaluaties. Het plezier dat ik heb gehad in dit werk, maar vooral ook de prettige samenwerking met begeleiders en collega’s resulteerden in een relatief hoge beoordeling. Het spreekt dus voor zich dat ik geloof dat de beste resultaten in een goed samenwerkend team behaald worden.

De vacature sluit mijns inziens perfect aan bij mijn ervaring, maar zeker ook bij mijn ambities. Ik zie het als een grote uitdaging om mij binnen de diverse afdelingen van <bedrijf> te bewijzen, hierbij een groot netwerk op te bouwen en veel over het bedrijf te leren. Ik denk daarbij ook aan het ontwikkelen van mijn leiderschapskwaliteiten, waar ik als studentenvoorzitter een bescheiden start mee heb gemaakt.

Ik ben van mening dat ik een goede aanvulling voor <bedrijf> ben. U kunt van mij iemand verwachten die streeft naar continue innovatie en optimalisatie van zowel product als proces. Iemand die het best naar voren komt in een team, bij analyseren van problemen en creëren van oplossingen. Graag zou ik hier tijdens een gesprek wat dieper op in willen gaan.

Met vriendelijke groeten,

Martijn
Met citaat reageren