Los bericht bekijken
  #10  
Oud 21 maart 2010, 10:44
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Wink Re: Al heel vaak afgewezen na sollicitatiegesprek

Die full-time job krijg je vast en zeker. Met zo'n inzet heb een verhoogde kans ten opzichte van mensen die gaan solliciteren om het solliciteren en niet om de baan. Als je precies weet wat je wilt kun je dit gaan onderbouwen uitwerken.

Gisteren open dag en gisteren gewoon werkdag, maar wel een hele leuke.
Als directeur mensen uit de buurt vertellen hoe PGB werkt en voor welke doelgroep het is en vooral wat mensen van ons kunnen verwachten.
Dus het idee (kom kijken achter die voordeur).
Opkomst om kippevel van te krijgen, echt. Super en dat geeft meer energie als een vrije zaterdag achter het raam naar de regen te turen.

En mijn dank naar mijn schoonmaakster die alles spik en span heeft gemaakt. Ze mag van mij 3 dagen vrijaf nemen zonder opname vrije dagen als compliment. Ze heeft de afgelopen week 14 overuren gemaakt en ze krijg er van mij 24 uur voor terug als kado.

Dus zo werkt dat beste Marieke, als je als baas ook je medewerkers een compliment kan geven ontvang je daar gewoon zoveel voor terug zoals trouw en dankbaarheid en die glimlach.
En als je als werknemer flexibel bent zal de baas dit ook worden (in de meeste gevallen wel).
Ik ben wel een beetje ala toffe peer, maar de buitenkant is mooier dan de binnenkant want om op poten te blijven moet je soms genadeloos zakelijk zijn.

Dus Marieke J, de lente start ook nu en dit werkt iedereen in de rug want zodra het zonnetje gaat schijnen en de krokussen hun kleurenpracht laten zien hebben mensen ook weer meer energie en vrolijkheid. In de winter solliciteren is vragen om afgewezen te worden min of meer, maar je timing is dus ook goed, dus dubbele kansen meid!
Met citaat reageren