Los bericht bekijken
  #5  
Oud 4 juni 2013, 02:52
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard late reactie

Ha Bert,

Het grappige is dat ik zelf o.a. psycholoog (heb meerdere opleidingen gedaan) ben en ook ik heb ooit de classificatie asperger gehad (vanuit een traject van de gemeente, dat was echt lachen). Als psycholoog weet ik ook dat het vaak een misdiagnose is bij mensen die vanuit hun talenten en denkvermogen minder makkelijk aansluiting vinden met hun omgeving. Vaak speelt er dan ook nog zoiets als jaloersheid vanuit anderen en niet beseffen dat je per ongeluk de autoriteit van je leidinggevende in twijfel trekt. Dat is spitsroeden lopen waardoor je nooit ontspannen jezelf kan zijn. Aanpassing aan je omgeving is in bepaalde mate gezond maar soms kan het zon vertaalslag zijn dat het ongezond wordt en je jezelf in het proces verliest. Op den duur lukt het niet meer op een authentieke manier contact meer maken met je omgeving. Iemand gedraagt zich dan sociaal onhandig. Op bepaalde gebieden ben ik overigens wel heel sociaal vaardig waardoor ik goed ben in mijn vak. Op andere gebieden kan ik inderdaad nog wat leren. Ik voel zeer mee met je vriend en herken zijn situatie. Bedankt voor je sympathieke reactie.
Met citaat reageren