Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 september 2017, 21:17
WIYF WIYF is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2017
Berichten: 3
WIYF is on a distinguished road
Standaard Terug naar school op mij 29e, tips van harte welkom.

Beste forumleden,

Ik heb besloten om dit jaar mij te verdiepen in een eventuele terugkeer in de schoolbanken voor volgend jaar.
Volgend jaar zal het zo'n 13 jaar geleden zijn toen ik voor het laatst op school zat en men kan concluderen dat ik redelijk "out of the game" ben.
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk adviezen voor mijn terugkeer en eventuele loopbaan.

Wie ben ik, wat wil ik en wat kan ik?;
Ik ben 28 jaar, vader van 2 kinderen. Mijn hoogste afgeronde opleiding op het moment is VMBO-TL en heb veelal gefungeerd als huisvader dan wel laagopgeleide baantjes.
School interesseerde me eigenlijk nooit maar iets in me heeft toch spijt voor de keuzes die ik heb gemaakt qua scholing in het verleden. Helemaal omdat ik me er van bewust ben dat ik veel meer kan.

Nu heb ik voor mezelf besloten om dus volgend jaar naar school te gaan. Dit geeft me ruim een jaar de tijd om mij te verdiepen in deze kwestie.
Ik wil HBO gaan doen in de vorm van Economie. Wat mij op het moment het meest aanspreek is die van Accountancy.
Ik zal de eerstkomende open dagen bezoeken om informatie verzamelen.
Ook ben ik me ervan bewust dat ik een 21+ toelatingsonderzoek zal moeten ondergaan om te kijken of ik uberhaubt wordt aangenomen voor de opleiding.
Maar vanaf dan weet ik eigenlijk niet zo goed wat me te wachten gaat staan en wat ik allemaal moet doen danwel regelen.

Waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik daadwerkelijk terug naar school kan?
Hoe zit het precies met de studiefinanciering? En nadat ik 30 ben? En hoe zit het als ik bijvoorbeeld door wil leren nadat ik HBO-bachelor heb afgerond?
Wat is in deze richting beter, voltijd of deeltijd studeren?
Ik zal vast nog wel 101 vragen hebben, dus graag lees ik veel ervaringen van
jullie. Vooral in chronologische volgorde zodat ik vooor mijzelf een soort van stappenplan kan maken voor waar ik allemaal achteraan moet.
Ik dank jullie vriendelijk bij voorbaat!
WIYF
Met citaat reageren