Los bericht bekijken
  #10  
Oud 10 augustus 2008, 23:05
ivb ivb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2008
Berichten: 4
ivb is on a distinguished road
Standaard Re: Al 17 jaar bij de zelfde. Nog eens 30???

Hoi Henk,

Ik ben het helemaal met je eens dat in vergelijk met andere ,minder rijke delen van de wereld, de gemiddelde Nederlander/Europeaan niets te klagen heeft, en als ik geen gezin zou hebben zou ik het misschien zelfs wel overwegen om mijzelf nuttig te maken in degelijke gebieden, maar die optie is er nu gewoon niet. En idd, werk is zeker niet zaligmakend.
Ondanks dat je uit (leuk) werk een zekere voldoening kan halen weegt dat niet op tegen de nadelen van werken. (minder tijd om met de plezierige dingen van het leven bezig te zijn..)

Het blijft in onze maatschapij echter een noodzakelijk kwaad om 8 (of meer) uur per dag centen te gaan verdienen of je dat nu wilt of niet.
Alleen al om aan alle wettelijke verplichtingen te voldoen kan je niet zonder financiele middelen, en in hand ophouden bij de sociale dienst geloof ik niet. Die middellen zijn bedoeld voor mensen die om wat voor reden dan ook ECHT niet in staat zijn om geld te verdienen.

Het is dus belangrijk om en goede mix te vinden tussen werk en vrije tijd, en dat blijkt in de praktijk een moeilijke opgave.

Grtz,

Ilja
Met citaat reageren