Los bericht bekijken
  #2  
Oud 26 december 2008, 19:18
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Secretaresse

Beste,

Op dit moment alleen gekeken naar de CV.

Een aantal opmerkingen:

================================================== ==================================================
Citaat:
SALARIS

Huidig salaris € 12.30 bruto per uur
Dit moet je absoluut niet in je CV vermelden! Dit kan altijd nog ter sprake komen bij een tweede of derde gesprek bij deze werkgever.
================================================== ==================================================
Citaat:
PERSOONLIJKE NOOT

Mijn Hyves-pagina is vrij ter inzage, zodoende kunt u zich een beeld van mij vormen
XXXXXXXX

Eigen website, door mijzelf tot stand gebracht
XXXXXXXX
Eigen website is misschien leuk, bekijk hem zelf wel 10x om te kijken of de site uberhaupt iets te maken heeft met (de inhoud van) de functie waarnaar je solliciteert. Ik zou als bedrijf niet opeens meer interesse in jou krijgen omdat je toevallig een website kunt maken (even heel kort door de bocht).

Hyves: Geldt hetzelfde voor, is misschien wel een goede beeldvorming maar gebruik deze alleen als je hyvespagina in 1 oogopslag duidelijk is, zonder gekke krabbels, kriebels, toeters, smilies, bellen, filmpjes en dergelijke. Als het daadwerkelijk een helder overzicht is van jou als persoon, met een foto/foto's, informatie over jou en je vrienden, zou je hiervoor kunnen kiezen.

Zelf ben ik bij dergelijke bedrijven/functies alleen voorstander van gebruik/linken naar professionelere sites zoals LinkedIn.

================================================== ==================================================

Het is bij opleidingen/cursussen vaak de ''gewoonte' om dit a-chronologisch te ordenen, dus de laatst genoten cursus/opleiding bovenaan, en je oudste opleiding (MAVO) onderaan.

================================================== ==================================================

Citaat:
KARAKTEREIGENSCHAPPEN ZOALS OOK OMSCHREVEN DOOR ANDEREN
Ben je wel zeker van je zaak?

Als jij denkt, sterker nog, als jij zeker weet dat je deze eigenschappen bezit, laat je het hele laatste stuk weg en laat je het bij "Karaktereigenschappen".
================================================== ==================================================
Citaat:
REFERENTIES

Diverse referenties beschikbaar, waaronder laatste en voorlaatste werkgever.
Welke referenties? Als je aangeeft referenties te hebben (en als deze relevant zijn voor deze functie of een goed beeld geven van jouw werkverleden), kun je die direct met naam en telefoonnummer in je CV zetten. Uiteraard wel nadat je toestemming hebt gehad van de betreffende persoon.

================================================== ==================================================
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren