Los bericht bekijken
  #2  
Oud 4 april 2006, 20:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief communicatiemedewerker gemeente

Wat een uitstekende sollicitatiebrief! Zelfverzekerd, evenwichtig. Hoe komt dat medelezers? Onder andere doordat Fred zijn eigen kwaliteiten beschrijft met uitspraken die hoe dan ook feitelijk juist zijn:
  • Dat lijkt mij een functie die mij op het lijf geschreven is (in plaats van het brutale: deze functie is mij op het lijf geschreven).
  • Denk ik prima te voldoen aan de door u gestelde eisen (in plaats van: ik voldoe aan de door u gestelde eisen).
Die formuleringen lijken misschien wijfelend, maar doordat ze onbetwistbaar zijn vind ik het juist sterk. En binnen een complex bestuurlijke omgeving moet je nu eenmaal zo praten

En verder is hij lekker kort en to the point.

Dan nu mijn commentaar voor Fred. Het zijn een paar details:
  • "... in de samenleving, bovendien ...": hier zou ik een nieuwe zin beginnen.
  • In de 2e alinea zeg je twee keer "mijn studie communicatiewetenschap", terwijl je die ook al in de eerste alinea genoemd had. Dat is net een keer te veel, voor mijn gevoel.
  • Misschien "ervaring opgedaan met het uitwerken"
  • De eerste zin van de derde alinea klinkt onlogisch. "Afgezien van mijn persoonlijke kwaliteiten, ..." zijn er andere kwaliteiten, denk ik dan. Maar nee, dan blijkt iets je aan te trekken.
  • "te gemoed" > "tegemoet"
__________________
René