Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 januari 2016, 11:58
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Beste,

Wanneer ik lees dat je geen motivatie meer hebt en geen plezier beleeft aan je master, denk ik dat je beter kunt stoppen. Vooral ook omdat je hierna nog een volledig master moet afronden. Dat wordt niet alleen qua inhoud moeilijker, maar ook qua motivatie.

Het is belangrijk dat je iets doet dat je leuk vindt.

Heb je er misschien over nagedacht om een andere premaster te gaan doen? Je bent nog jong en je hebt nu nog de mogelijkheid om te studeren. Wanneer je eenmaal gaat werken, wordt dat een stuk lastiger. In dit geval leidt uitstel vaak tot afstel.

Je geeft ook aan erg druk te zijn. Misschien kun je het komende half jaar gebruiken om die 20 uur te blijven werken en je daarnaast te orienteren op de arbeidsmarkt. Ik zou je willen adviseren mensen te benaderen die het werk doen dat jij later wilt gaan doen. Vraag hoe zij op die plek zijn beland. Daar kun je vaak veel van leren.

Ga vervolgens op zoek naar een premaster die beter bij je past en toch aansluit bij hetgeen je later wilt gaan doen. Ik zou het komende half jaar gebruiken om een aantal dagen mee te lopen met andere studenten. Dan krijg je echt een goed idee van de inhoud van de cursussen.

Van 'verspilling' kun je niet spreken. Soms weet je pas wat je wilt door te ervaren wat je in ieder geval niet wilt. Beter een 'slecht' half jaartje nu dan vele slechte jaren in de toekomst.

Neem de tijd en ik hoop dat je een goede beslissing kunt nemen!
Met citaat reageren