Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 januari 2010, 09:58
Marieke J Marieke J is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 30
Marieke J is on a distinguished road
Standaard Geen prettig gevoel bij sollicitatie

Vanwege het feit dat ik zonder werk ben moet ik overal op solliciteren wat langs komt.

Nu heb ik gesolliciteerd op een vacature waar ik normaal gesproken, als ik vrij was, nooit op gesolliciteerd zou hebben. Ik ben uitgenodigd voor een gesprek, maar ik zie er heel erg tegen op. Tijdens het telefoongesprek kreeg ik al allerlei opmerkingen, onder meer in de trant van 'wat raar dat je nu zomaar thuis zit'. Zo zijn er meer dingen waar ik me niet prettig bij voel.

Maar ik moet wel gaan. Als ik gewoon vanuit een baan zou solliciteren, zou ik tijdens dat telefoontje al gezegd hebben van 'laat dan ook maar', vooral als iemand al zoveel commentaar op mij gaf. Maar nu moet ik wel!

Stel dat ik nu toch word aangenomen, moet ik wel accepteren, maar ik ben erg bang dat ik me ongelukkig zal gaan voelen in die baan. En ik zie heel erg tegen het sollicitatiegesprek op, veel meer dan anders.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik wil niet in de problemen komen als ik de baan zou weigeren, mocht ik worden aangenomen.
Met citaat reageren