Los bericht bekijken
  #2  
Oud 2 juli 2006, 21:02
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief: goed of niet?

hallo, ik heb je brief gelezen en in een document van mijn input voorzien... je bent erg enthousiast, leuk.. maar probeer je brief duidelijk te houden door korte zinnen te gebruiken. Voeg niet teveel onderdelen samen door het woordje "en". Let op juiste samenvoegingen, verwijswoorden enzovoort. En gebruik waar kan een bedrijvende zin. Dat leest positief.

succes met je sollicitatie
grts
clair1991
De vacature spreekt mij zeer aan en het telefonisch gesprek met de heer XXX heeft bijgedragen aan mijn enthousiasme om deze vacature te vervullen:
de aangeboden functie/plaats…. . Het telefonisch.. in te vullen
Het vervullen van de vacature van junior opleidingsadviseur lijkt mij een uitdaging vanwege het bijzondere karakter van de baan
het invullen van de vacature…beter lijkt mij: Werken als junior opleidingsadviseur …
Het vraagt om enthousiasme voor het overdragen van kennis. Verkeerde samentrekking: lange onoverzichtelijke zin..
En belangstelling voor de politiek en het openbaar bestuur. Deze interesse is bij mij ruimschoots aanwezig
Bijdragen aan de ontwikkeling van.. is denk ik beter dan het ontwikkelen van mensen.. mensen zijn geen fotorolletje..
vind ik een grote uitdaging. Je kunt deze twee dingen niet samentrekken in 1 zin
De, door de heer XXX, geschetste werkomgeving passen bij mijn beleving van een aantrekkelijke bedrijfscultuur. En zo passen ze niet samen in 1 alinea.. wat wil je duidelijk maken?
…… kan zijn… waarom niet: ik ben ervan overtuigd dat ik… ben
.. als afgestudeerd….. werk ik aan.. inplaats van het lijdende ben ik werkzaam
Daar draag ik verantwoordelijkheid voor het vak Nederlandse en Europese politiek. En ik creëer in plaats van probeer ik samenhang te creëren tussen de verschillende vakken uit het curriculum.
Houd je zinnen kort en ga niet breien
Ook verzorgen we??? praktijksituaties om de toekomstig journalisten te kunnen voorbereiden op de politieke wereld. Kun je niet maken: Ik bereid de toekomstige journalisten op de politieke wereld voor door praktijksituaties
Deze ervaring lijkt mij zeer relevant voor deze functie… beter lijkt me ipv 2 keer deze de door U aangeboden functie..
Enkele persoonlijke eigenschappen zijn: gemotiveerd, maatschappelijke betrokkenheid en flexibel. Deze zin kun je weglaten en teruglaten komen in je CV. Je geeft immers al voorbeelden. Dan is het dubbel op..
Daarnaast ben ik actief geweest… ik snap hier het daarnaast niet.. ik denk dat je beter: Ik was actief….. kunt maken ( bedrijvend in plaats van lijdend)
behept is een verkeerd woord.. begaan is hier beter. Zet na onderwijs een punt . Dan de volgende zin. Ik vind het ook een plicht van elke student…..
Mijn flexibiliteit …. zeer goed in staat ben zaken snel…. haal gebleken weg en maak het geheel kordater, bedrijvend
Met citaat reageren