Los bericht bekijken
  #2  
Oud 19 februari 2009, 10:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Feedback gevraagd op sollicitatiebrief redacteur

Hoi journalistje,

Er lijkt me weinig mis met je brief. Maar dat lijkt me ook meteen het probleem: je brief is heel erg standaard. Ik kan me voorstellen dat op dit soort vacatures een heleboel reacties komen. Als je cv niet heel bijzonder is zul je er dan uit moeten springen door je brief. Maar je brief is niet heel sprankelend of aandachttrekkend.

In een volgende brief zou je misschien je best kunnen doen om meer op te vallen. Ik zou beginnen met vertellen waarom deze baan en dit bedrijf het helemaal is voor jou. Vervolgens kun je vertellen wat jij te bieden hebt aan ervaring en opleiding.

Het gaat om een journalistieke functie. Je mag van mij best wat duidelijker laten merken dat je kan schrijven. Je zou wat minder gemeenplaatsen kunnen gebruiken en meer proberen op te vallen door bijzondere zinsnedes. Je brief valt nu niet bijzonder op om je schrijfvaardigheden, en dat is toch jammer. Ik zou in ieder geval afstand doen van zinsnedes als ‘dit spreekt mij aan’ en ‘Deze plek sluit goed aan bij mijn journalistieke kwaliteiten en interesses’. Daar spreekt maar heel weinig originaliteit uit.

Ik vind ook dat je wat oppervlakkig blijft in je motivatie. Je mag van mij best wat uitbundiger zijn in je motivatie om juist in een ziekenhuis te willen werken (verhalen met een lach en een traan! Innerlijke kracht die naar boven komt bij tegenslag! Kinderen die ondanks een ernstige ziekte intens van het leven genieten! Verpleegkundigen die zich met hart en ziel inzetten voor hun patiënten! Bedenk maar iets. Al die verhalen wil jij graag in een sterk en ontroerend journalistiek stuk naar buiten brengen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wens je in ieder geval veel succes bij je volgende sollicitatie. Laat je je volgende brief ook hier op het forum lezen?

groetjes, de Freule
Met citaat reageren